  • 71. Data: 2009-12-01 21:22:59
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 21:16:47 +0000, osobnik zwany Łukasz
    Jagiełło wystukał:

    > No więc, zaprezentuj miejsce w którym TP zastrzega sobie blokowanie
    > losowych/wybranych portów ?
    >
    > Dla ułatwienia: www.tp.pl/b/binaries/PL/358009/reg_neo_366601898.pdf

    a gdzie jest napisane, ze nie zablokuje?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2009-12-01 21:24:32
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > a gdzie jest napisane, ze nie zablokuje?

    Świadczy usługi dostępu do sieci internet. Jeżeli nie jest napisane
    inaczej świadczy usługę w całym zakresie TCP/IP. Jak jest ograniczenie
    na upload to jest napisane o tym, że moga występować ograniczenia itd.
    Wszystko co nie jest zabronione jest dozwolone.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 75. Data: 2009-12-01 21:28:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 21:14:55 +0000, osobnik zwany Łukasz
    Jagiełło wystukał:

    > No i ? Co ma do tego RFC. Ja sobie zestawiam połączenie punkt-punkt.

    neostrada jest usługa punkt-punkt? a skąd to sobie wymyśliłeś? podeprzesz
    się regulaminem? i do jakiego punktu to ma być?

    > A jest napisane, że jest jakoś ograniczone ? To raczej w drugą stronę
    > działa. Domyślnie jest pełna komunikacja TCP/IP, ewentualne ograniczenia
    > wynikają z umowy/regulaminu dołączonego itd.

    pokaż w regulaminie gdzie to jest zagwarantowane?

  • 73. Data: 2009-12-01 21:28:59
    Od: masti <g...@t...hell>

> [...]
    Jagiełło wystukał:

    > No więc, zaprezentuj miejsce w którym TP zastrzega sobie blokowanie

    "TP świadczy Usługę z zachowaniem wskaźników jakości
    określonych przepisami prawa.
    2. TP nie gwarantuje przepustowości transmisji do zasobów dostępnych
    w sieci Internet.
    3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów
    w związku ze świadczoną Usługą TP podejmuje środki techniczne
    i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa
    świadczonej Usługi.
    4. TP zapewnia należytą staranność, w zakresie uzasadnionym
    względami technicznymi lub ekonomicznymi, przy zabezpieczaniu
    urządzeń telekomunikacyjnych, sieci telekomunikacyjnych oraz
    zbiorów danych przed ujawnieniem tajemnicy telekomunikacyjnej.
    5. W ramach obsługi serwisowej TP zapewnia Abonentowi:
    1) przygotowanie Łącza do dokonania Rejestracji Usługi w ramach
    możliwości technicznych,
    2) okresowe przeglądy stanu technicznego pracy łączy oraz
    sprawdzanie parametrów łączy poprzez bieżące, cykliczne ich
    pomiary, eliminowanie usterek,
    3) techniczną pomoc związaną ze świadczeniem Usługi po zgłoszeniu
    przez Abonenta, obejmującą w szczególności:
    a. pomoc w instalacji Zestawu instalacyjnego i konfiguracji
    Usługi oraz Usług dodanych,
    b. eliminowanie usterek i nieprawidłowości w dostarczaniu Usługi,
    c. usuwanie awarii.
    4) możliwość telefonicznej obsługi przez całą dobę za pośrednictwem
    COT, którego numer znajduje się na stronie www.tp.pl, a w tym:
    a. uzyskiwanie informacji o Usłudze,
    b. pomoc w wyborze Opcji Usługi i Zestawu instalacyjnego,
    odpowiadających wymogom Klienta,
    c. obsługę Abonenta na odległość w zakresie składania zleceń
    i realizacji Usługi w ramach Umowy, zgodnie z aktualną ofertą
    i cennikami TP, z wyłączeniem realizacji zleceń, które wymagają
    zawarcia umowy w formie pisemnej,
    d. pomoc techniczną i zgłoszenie usterek i awarii,
    e. złożenie reklamacji.
    6. Abonent jest zobowiązany umożliwić sprawdzenie stanu technicznego
    Łącza w Lokalu, o ile jest to konieczne do należytego
    świadczenia Usługi lub rozpatrzenia reklamacji. Sprawdzenie
    następuje w terminie uzgodnionym z Abonentem."

    pokaż gdzie jest napisane, ze nie może :)

  • 74. Data: 2009-12-01 21:28:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 21:15:32 +0000, osobnik zwany Łukasz
> [...]

    świadczenia Usługi lub rozpatrzenia reklamacji. Sprawdzenie
    następuje w terminie uzgodnionym z Abonentem."

    gdzie jest napisane, że masz mieć dostep do wszystkiego?

  • 76. Data: 2009-12-01 21:30:07
    Od: "giqus" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał w
    wiadomości news:1259700275.221119@wojteks.tensor.gdynia.pl...

    > Cała historia wyglądała tak:

    [...]
    > Po tym - ustawiłem nagrywanie i zadzwoniłem po raz drugi. Usłyszałem to co
    > słyszeliście.

    Słuchasz sobie przed snem codziennie?

    > Tak więc - 3 różnych konsultantów z pełną powagą kłamie.
    >
    > Jaki tego cel? Mam wrażenie że spam to tylko pretekst chodzi o stopniową
    > coraz większą ingerencje w dostęp do internetu.

    Szczerze - kogo to obchodzi czy Ty - taki Kowalski chcesz portem 25
    wypuszczać HTTP, albo co innego.
    Wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś potrzebuje niestandardowych rozwiązań
    to nie bierze Neostrady, tylko łącze dla biznesu, łącze rangi
    operatorskiej - gdzie nikt niczego Ci nie blokuje.
    A powiedz tak szczerze co Ciebie gryzie że TP zablokowała ten port? Tak
    poważnie? Bo krzyczysz dlatego bo chcesz rozwiązać umowę z ich winy czy
    krzyczysz ot tak?

    Ł.

  • 77. Data: 2009-12-01 21:31:34
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > neostrada jest usługa punkt-punkt? a skąd to sobie wymyśliłeś? podeprzesz
    > się regulaminem? i do jakiego punktu to ma być?

    A czy ja napisałem, że neostrada jest punkt-punkt (notabene poniekąd
    jest DSL takim właśnie połączeniem, ale mniejsza o to). Ja tylko chce
    sobie zestawić połączenie ze swojego komputeraz do komputeraz B na
    porcie 25. Ja nie mam ochoty puszczać na porcie 25 komunikacje MUA <->
    MTU co cały czas sugerujesz.

    Co nie jest ograniczone jest dozwolone.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 78. Data: 2009-12-01 21:33:39
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 01.12.2009 masti <g...@t...hell> napisał/a:
    [...]
    > pokaż gdzie jest napisane, ze nie może :)

    No skoro nie jest zabronione to jest dozwolone.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 79. Data: 2009-12-01 21:38:17
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Łukasz Jagiełło wrote:

    > No więc, zaprezentuj miejsce w którym TP zastrzega sobie blokowanie
    > losowych/wybranych portów ?
    >
    > Dla ułatwienia: www.tp.pl/b/binaries/PL/358009/reg_neo_366601898.pdf

    par 16.3

    Lemat

  • 80. Data: 2009-12-01 21:43:31
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 01.12.2009 Lemat <#@lemat.priv.pl> napisał/a:

    > par 16.3

    Rozumiem, że tym się tłumaczy, ale co mnie interesuje, że pan Kowalski
    wysyła spam, skoro ja tego nie robia. Umowa jest podpisana, ze mną, a
    nie ze mną i panem Kowalskim.

    Anyway nie jestem prawnikiem więc, podaruje sobie dalsze interpretowanie
    tego regulaminu.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło