  • 81. Data: 2009-12-01 21:51:27
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Łukasz Jagiełło wrote:

    > Co nie jest ograniczone jest dozwolone.

    No właśnie - tepsa nie ma ograniczenia i może blokować dowolne porty i
    dowolne pakiety o ile to współgra z par. 16.3 ich regulaminu. (czyli z
    rozsądkiem).
    Trzeba było czytać ze zrozumieniem Regulamin zanim się podpisało umowę.

    Lemat

  • 82. Data: 2009-12-01 21:51:57
    Od: Colin <m...@g...com>

    masti wrote:
    > i to jest błąd. nie ma żadnego powodu by 25 odblokowywać dla dynamicznych
    > IP

    Jest. Serwer poczta.internetdsl.pl (należący do TP) działa tylko na
    porcie 25, więc aby go używać trzeba wyłączyć blokadę portu.

  • 83. Data: 2009-12-01 21:53:18
    Od: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 19:47:34 +0000, Wojciech Puchar napisał(a):

    > dlaczego więc 2 pod rząd różnych konsultantów mówi to samo? celowe
    > działanie?

    Dlatego bo problem jest mały, dzwonią tylko oszołomy i nie ma się co
    koncentrować na tym.

  • 84. Data: 2009-12-01 21:55:15
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 01.12.2009 Lemat <#@lemat.priv.pl> napisał/a:
> [...]
    > rozsądkiem).
    > Trzeba było czytać ze zrozumieniem Regulamin zanim się podpisało umowę.

    Ja żadnego łącza z TP nie posiadam, więc mnie to nie dotyczy. Ja sobie
    dla sportu regulamin przeczytałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 85. Data: 2009-12-01 22:05:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 21:31:34 +0000, osobnik zwany Łukasz
    Jagiełło wystukał:

    > A czy ja napisałem, że neostrada jest punkt-punkt

    napisałeś: "> No i ? Co ma do tego RFC. Ja sobie zestawiam połączenie
    punkt-punkt."

    a masz na to jakieś wsparcie w regulaminie?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 87. Data: 2009-12-01 22:05:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 21:33:39 +0000, osobnik zwany Łukasz
    Jagiełło wystukał:

    > No skoro nie jest zabronione to jest dozwolone.

    skoro sami sobie nie zabronili to mogą ciąć jak chca :)

  • 86. Data: 2009-12-01 22:05:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 22:51:57 +0100, osobnik zwany Colin
    wystukał:

    > Jest. Serwer poczta.internetdsl.pl (należący do TP) działa tylko na
    > porcie 25, więc aby go używać trzeba wyłączyć blokadę portu.

    wewnatrz sieci tak, a na zewnątrz sieci TP? masz jakieś uzasadnienie?

  • 88. Data: 2009-12-01 22:10:47
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Łukasz Jagiełło wrote:

    > Ja żadnego łącza z TP nie posiadam, więc mnie to nie dotyczy. Ja sobie
    > dla sportu regulamin przeczytałem.

    Wobec tego "przeczytałeś ale nie zrozumiałeś". Regulaminy są wiążące dla obu
    stron i "jeżeli coś nie jest zabronione to jest dozwolone" działa dla obu
    stron.

    Lemat

  • 89. Data: 2009-12-01 22:12:27
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > napisałeś: "> No i ? Co ma do tego RFC. Ja sobie zestawiam połączenie
    > punkt-punkt."

    No więc piszę, że mam np. VPN na porcie 25. Co ma do tego RFC ? Nie
    używam nigdzie indziej tylko między domem a pracą. Zestawiam sobie
    połączenie i nigdzie więcej się nie łączę na port 25.

    ps. Żeby nie było wątpliwości nie posiadam żadnego łącza z TP, a klienci
    których obsługuje mają SMTP dostępne na porcie 587. Tak z ciekawości
    zastanawiam się, czy tpsa może mi zablokować dowolny port bo ma taki
    kaprys, czy raczej jak mi się wydaje zmienia domyślną politykę
    bezpieczeństwa, ale każdy jeżeli wie co robi może sobie to odblokować
    (tak przynajmniej wynika z ich strony).

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 90. Data: 2009-12-01 23:17:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 22:12:27 +0000, osobnik zwany Łukasz
> [...]

    > używam nigdzie indziej tylko między domem a pracą. Zestawiam sobie
    > połączenie i nigdzie więcej się nie łączę na port 25.

    bo RFC nie przewiduje takiego użycia portu 25. Więc skoro ktoś Ci go
    utnie to nie masz powodu by się skarżyć.

    > ps. Żeby nie było wątpliwości nie posiadam żadnego łącza z TP

    to czego się czepiasz? ;)