    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Tani, nowy komputer dla rodziców
    Date: Tue, 25 Dec 2018 09:54:41 +0100

    Dnia Mon, 24 Dec 2018 22:54:12 -0800 (PST), m...@g...com
    napisał(a):

    > Cześć! 10 lat temu dzieki pomocy Grupy złożyłem rodzicom komputer stacjonarny.
    Wszystko super, ale latka lecą ;)
    > Proszę o pomoc w doborze podzespołów lub gotowego firmowego komputera. Zależy na
    niskiej cenie i jakosci, wydajność na drugim miejscu - mama nie gra w gry, nie
    montuje wideo oto ;)
    > Sam pracuję na sprzęcie obgryzionej konkurencji, stąd nie bardzo mam pojęcie co się
    w ostatnim czasie wydarzyło w świecie pecetów.

    Sam latem złożyłem sobie nowy komp więc mogę coś polecić. Płyta micro
    Asus H97M-PLUS w skrzynce micro, proc 4-rdzeniowy i5-4590S, 4GB RAM i
    dysk M.2 SAMSUNG MZHPU512HCGL-000H1. Grafika tylko prockowa.
    IMO zrobiłem ciekawe rozwiązanie chłodzenia:
    https://tinypic.pl/1qzk945d9s37. Jak widać, na procku jest bierny
    radiator z kominkem z kawałka tektury uszczelniającym przestrzeń
    pomiędzy radiatorem a wiatrakiem w dnie zasilacza. Zasilacz ma
    wymieniony wiatrak na BE QUIET! Pure Wings 2 140mm ponieważ oryginalny
    był za głośny i z nieregulowanymi obrotami. Wiatrak ma wyprowadzony na
    zewnątrz kabelek i jest zasilany z gniazda przeznaczonego dla chłodzenia
    procka. W efekcie komp jest praktycznie bezgłośny. Skuteczność
    chłodzenia jest wystarczająca - komp chodził tydzień non stop w upały
    przy pełnym obciążeniu procka. Temp. w pokoju bywała 28 st a temp.
    procka nie przekraczała 75 st.
    Lepiej jednak kupić płytę z chipsetem Z97 bo można do niej zaaplikować
    dysk M.2 NVMe (do mojej tylko AHCI). Tyle że są one znacznie droższe.
    --
    Jacek
    I hate haters.