    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tapicerka skórzana vs jakakolwiek inna
    Date: Sat, 16 Feb 2019 21:09:24 +0100

    dzisiaj mam dzień na czepianie się. sory

    (...)
    > Cztery lata temu oddałem na złom Legacy. Trzy lata temu jeździłem Pajero
    > Sport, chyba też już pełnoletnim. W obu prawdziwa skóra. Nikt o te auta
    > nie dbał, jeździły jako pojazdy użytkowe. Od czasu do czasu odkurzane i
    > niewiele więcej.
    > Skóra po 20 latach wyglądała, jak w BMW X5 po 3 latach.
    urzekła nas ta historia. a coś co jest związane z wątpliwościami Marka?
    > Natomiast ogrzewanie foteli - istotnie, czuć było dopiero po dłuższej
    > chwili - może z minutę po włączeniu. Wentylacji fotele nie miały, więc w
    > lecie musiała być klima.
    czyli coś jakby Yutuber dostał do testów, nie może oficjalnie powiedziec
    nic złego, ale więc formułuj to tak: Jest super, tylko nie działa.
    Potwierdzasz więc że fotel skórzany nagrzewa sie wolniej niż
    tapicerowany szmatką i wcale nie wentyluje/chłodzi?
    > Natomiast co do czyszczenia np. po zalaniu sokiem przez dziecko - w
    > zasadzie wystarczała jakakolwiek nasączana chusteczka. Skóra licowana
    > nie potrzebuje specjalnej troski.
    Ale zwykłe siedzenia też nie potrzebują troski. sok wsiąknie. jak trzeba
    tym autem na wesele jechac albo sprzedać za jak najwyzszą cene, zwykłe
    fotele można wyprać. Więc gdzie tu przewaga skóry? Bo jak sie wyleje to
    ze skóry można (trzeba) pościerać, a ze zwykłej tapicerki nie można, ale
    też nie trzeba?
    Ja pamiętam "skórę" z ceraty we fiacie 126p z 1978roku. paliło mnie w
    uda jak siadałem do tyłu w krótkich spodenkach. Czytając list Marka S,
    przypomniałem sobie stare czasy. O skórze nic nie wiem, bo parę razy
    jechałem na takich fotelach. ale Wasze odpowiedzi tak samo nic nie
    wnoszą jak moje dzisiejsze uszczypliwości. sory. Wychodzi na to ze skóra
    w aucie to szajs.

    ToMasz