  • 21. Data: 2010-06-25 20:36:23
    Temat: Re: Tematy prac magisterskich (?)
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2010-06-25 22:02, Pszemol pisze:

> [...]
    > Pro :-)
    > A schematy rysowane w OrCADzie chyba w wersji 3 pod MSDOS, na dyskietkach.
    > Dziś najnowsza wersja OrCADa to chyba 16.3? :-) Sporo się zmieniło...
    >
    > Z tego co wiem płytka do niedawna była używana na laborkach i działała.
    >
    > Zatem jak słyszę pomysł ze zrobieniem "wykrywacza przepalonej żarówki"
    > jako propozycja pracy magisterskiej to mnie to "trochę" śmieszy.
    > Takie projekty to robią 15-latkowie na podstawie schematu z Młodego
    > Technika. Ale takiego miesięcznika pewnie też dziś nikt nie pamięta, co?

    Pewnie że pamiętam Młodego Technika. Dobrym źródłem pomysłów była też książka
    "Nowoczesne zabawki".
    Szacunek za wykonanie takiego analizatora.
    Jeśli chodzi o "wykrywacz przepalonej żarówki" jako temat pracy mgr to jest kompletny
    absurd. Moim
    zdaniem nie ma on żadnych szans na zatwierdzenie na poważnej uczelni.

  • 22. Data: 2010-06-25 22:55:18
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 25.06.2010 22:02, Pszemol pisze:
> [...]
    > Dziś najnowsza wersja OrCADa to chyba 16.3? :-) Sporo się zmieniło...
    >
    > Z tego co wiem płytka do niedawna była używana na laborkach i działała.

    No to się też pochwalę. Praca dyplomowa w technikum elektrycznym w
    1987r. Uniwersalny miernik cyfrowy f,T,U,I,R,C wg własnego projektu.
    Całość na TTL-ach i wzmacniaczach operacyjnych. Aż żal mi było go
    zostawiać w szkole...

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 23. Data: 2010-06-26 08:19:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4c2533d6$0$19165$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Uniwersalny miernik cyfrowy f,T,U,I,R,C wg własnego projektu. Całość na
    > TTL-ach i wzmacniaczach operacyjnych. Aż żal mi było go zostawiać w

    Robiąc częstościomierz na TTLach w 84/85 roku udało mi się zaoszczędzić
    trochę prądu zasilania TTLi zastępując standardowe rozwiązanie (8 rejestrów
    4 bitowych i 4 multipleksery) przez cztery 8-bitowe rejestry przesuwne. Nie
    ustrzegłem się błędu w projekcie układu sterującego i przy przełączaniu
    zakresów miało się 12,5% szans, że wynik będzie przesunięty o 1 pozycję. Na
    szczęście poprawka wymagała tylko zmiany kilku połączeń.
    W latach 1998-2004 używaliśmy tego częstościomierza (z zewnętrznym wzorcem
    10MHz) do określania cyfrowej poprawki zegarków w naszych produktach.
    Rozdzielczość kalibracji 0.1ppm, dokładność rzędu 0.3ppm (zakładając, że
    nośna DCF ma 0ppm).
    P.G.

  • 24. Data: 2010-06-27 11:38:48
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > Dziś najnowsza wersja OrCADa to chyba 16.3? :-) Sporo się zmieniło...
    >
    > Z tego co wiem płytka do niedawna była używana na laborkach i działała.

    szacun :)
    i od razu pytanie:
    jakbys mial znowu robic takie cos,
    to jakiego interfejsu bys uzyl?

    tzn. jak bys polaczyl 'przenosnosc'
    (czyli karty pci / pci-e odpadaja)
    z wysoka czestotliwoscia probkowania;
    USB? :)

  • 25. Data: 2010-06-27 19:58:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Q" <n...@s...pl> wrote in message news:i07d9a$hvi$1@news.task.gda.pl...
    > szacun :)
> [...]

    Interfejs używany jest tylko do transportu danych
    z bufora urządzenia zebranych w czasie próbkowania.
    Wykrywanie warunku wyzwalania i kolekcja danych
    powinna być robiona poza samym pecetem...
    Rozważyłbym więc USB jeśli desktop+laptop lub PCIMCIA/
    ExpressCard jeśli możesz się ograniczyć tylko do laptopów...