    From: pioruns <c...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Temperatura procesora
    Date: Thu, 2 Apr 2020 12:51:41 +0100

    On 02/04/2020 10:22, Jacek Maciejewski wrote:
    > Proc i5-4590S ma w danych katalogowych podane Tcase=71 stC, co IMO
    > znaczy że max. dopuszczalna temperatura obudowy wynosi 71 st. Ale np.
    > program gkrellm podaje temperaturę oddzielnie dla każdego rdzenia (i te
    > temp. naprawdę się różnią w zależności od tego co dany rdzeń robi).
    > Należy sądzić że czujniki temp. są umieszczone indywidualnie dla każdego
    > rdzenia gdzieś w jego strukturze. Zatem, obciążając proc nie należy nie
    > przekraczać 71 st mierzone gkrellmem tylko około 100 stC ponieważ taką
    > wartość T junction podają dane katalogowe. Mam rację czy nie?

    Tak, czujniki są zaszyte w różnych miejscach CPU.

    Tutaj masz bardzo szczególowy poradnik jak to wszystko działa w Intelach:
    https://forums.tomshardware.com/threads/intel-temper
    ature-guide.1488337/

    Guide mówi:
    "Tcase specifications are factory only IHS temperature measurements that
    users can't monitor. Tcase is not a thermal limit, but is instead a
    thermal value based on processor TDP and stock cooler TDP."

    "the limiting Thermal Specification has always been Tj Max; not Tcase.
    For end users, this means Tcase is irrelevant."

    A więc wygląda na to, że masz rację, Tcase Cię nie interesuje, tylko Tj Max.

    --
    pozdrawiam, pioruns