  • Data: 2017-07-26 12:32:55
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-07-26 o 09:20, J.F. pisze:

    >Para w zbiorniku cieczy jest tylko poduszką bezpieczeństwa.
    >Nie może ona być zbyt mała bo nie skompensuje wahań ciśnienia.

    >Jest odwrotnie, przy podgrzewaniu (w zamkniętej objętości) rośnie
    >stopień suchości, czyli więcej jest pary nasyconej w mieszaninie.
    >Dla stopnia suchości x=1 mamy samą parę nasyconą.

    No ale widzisz dane - 1 L cieklego metanu o temperaturze -162C, po
    podgrzaniu do -82C zajmie 3L .
    I w naczyniu 2 L sie nie zmiesci.
    Linia najblizsza jest dla wypelnienia rzedu 1/4 - i wtedy juz moze byc
    jak piszesz.

    Nawiasem mowiac, kiedys to liczylem dla CO2, i mi wyszlo, ze wystarczy
    ok 20% wolnego zostawic.
    Istotne bylo to, ze ciecz odparowywala, wiec bylo jej coraz mniej
    masowo, nawet jesli gestosc spadala, to objetosc niekoniecznie.
    Ale musze odszukac te obliczenia, bo cos mi sie tu nie zgadza, skoro i
    plynne CO2 tak puchnie.

    >Traktujesz gaz w pobliżu linii przemiany fazowej jako gaz doskonały,
    >a tego nie wolno robić.

    Zdaje sobie z tego sprawe
    Dlatego chcialem lepsze dane, dzieki za wykres, ale nie moglem sie tam
    doszukac czego chcialem.

    J.