  • Data: 2017-07-26 10:59:20
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-26 o 09:20, J.F. pisze:
> [...]
    9Bci_pary

    > Masowo.
    > Czyli mamy np 92% cieczy, a objetosciowo - pary 90%.
    > Tak sie zbiornikow nie robi, za duzo by sie marnowalo :-)

    Para w zbiorniku cieczy jest tylko poduszką bezpieczeństwa.
    Nie może ona być zbyt mała bo nie skompensuje wahań ciśnienia.

    > Tylko chodzi mi o to, ze gdzies w tym podgrzewaniu rosnie istotnie
    > objetosc cieczy.

    Jest odwrotnie, przy podgrzewaniu (w zamkniętej objętości) rośnie
    stopień suchości, czyli więcej jest pary nasyconej w mieszaninie.
    Dla stopnia suchości x=1 mamy samą parę nasyconą.

    > Najblizej punktu krytycznego przechodzi linia 0.01m3/kg.
    > A to raptem 100kg/m3, czyli 1/4 gestosci zimnego LNG.

    Chciałem pokazać co się dzieje (tendencje) na dostępnym wykresie.
    Chcesz to poszukaj dokładniejszego wykresu.

> [...]
    > krytycznego jest rowna gestosci cieczy.
    >
    > A po schlodzeniu do -162 objetosc cieczy spada do ~1 L.
    > Duza zmiana, i ciekaw jestem co zawiodlo - szacunki powyzszego
    > sprezania? Metan w pkt krytycznym to raczej nie jest gaz doskonaly.
    > Czy ciekly metan w -82C ma jednak istotnie mniejsza gestosc ?
    >
    > Woda w temperaturze krytycznej tez ma gestosc 0.32g/cm3 - 1/3 tej
    > normalnej.
    > O, mam dane metanu - 0.162 g/cm3, tez ok 1/3.
    >
    > Czyli szacunek sprezania pomylil sie ok trzykrotnie, ale ciecz tez ok
    > 3 razy wieksza objetos ma niz przy -162C, i razem wyjdzie brakujace

    Traktujesz gaz w pobliżu linii przemiany fazowej jako gaz doskonały, a
    tego nie wolno robić.

    WM