eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla 3 - autonomia w Polsce › Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Date: Wed, 5 Jun 2019 13:35:16 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 55
    Message-ID: <qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qccirf$jfd$1@dont-email.me>
    <qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
    <5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
    <5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
    <5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
    <5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
    <5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
    <5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
    <5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <qd6o1q$iu3$1@news.icm.edu.pl>
    <5cf77c6a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf7815c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1559734533 13414 46.21.210.209 (5 Jun 2019 11:35:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jun 2019 11:35:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.7.0
    In-Reply-To: <5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 190605-0, 2019-06-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657898
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:

    >>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>> breja pośniegowa?
    >>>>
    >>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>>> jednym.
    >>>>
    >>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli -
    >>>>> to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>
    >>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?
    >>>
    >>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
    >>> wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie
    >>> i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>> T.
    >>
    >> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >> Kamery to podstawa.
    >> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>
    >> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>
    >> Robert
    > Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    > https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    > Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    > obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    > Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    > grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje pewnie
    > miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    > Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    > istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty. Rolę
    > "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to być
    > realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    > I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    > więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    > (indukcyjne lub przewodowe).

    Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
    Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 05.06.19 14:24 T.
  • 05.06.19 14:35 T.
  • 05.06.19 14:49 RadoslawF
  • 05.06.19 14:52 RadoslawF
  • 05.06.19 15:58 WS
  • 05.06.19 19:04 T.
  • 06.06.19 00:24 kk
  • 06.06.19 00:28 kk
  • 06.06.19 09:56 T.
  • 07.06.19 22:26 kk

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: