-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <a...@n...neostrada.pl>
<5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qccirf$jfd$1@dont-email.me>
<qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
<5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
<5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
<5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
<5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
<5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
<5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
<5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<qd6o1q$iu3$1@news.icm.edu.pl>
<5cf77c6a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7815c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
<qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 5 Jun 2019 14:35:45 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.7.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 69
Message-ID: <5cf7b724$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.87.107
X-Trace: 1559738148 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 79.191.87.107:58939
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657918
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-06-05 o 13:35, RadoslawF pisze:
> W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
>
>>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
>>>>>> breja pośniegowa?
>>>>>
>>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
>>>>> jednym.
>>>>>
>>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
>>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
>>>>>
>>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
>>>>> ile?
>>>>
>>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
>>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
>>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
>>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
>>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
>>>> T.
>>>
>>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
>>> Kamery to podstawa.
>>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
>>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
>>>
>>> Cały czas mam na myśli autonomię.
>>>
>>> Robert
>> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
>> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
>> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
>> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
>> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
>> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
>> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
>> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
>> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
>> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
>> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
>> I kolejna uwaga - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
>> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
>> (indukcyjne lub przewodowe).
>
> Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
> kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
> A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
> Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
> metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
> warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
>
>
> Pozdrawiam
Tu masz przykład, jak to się robi:
https://www.youtube.com/watch?v=8xn4lWo9wkg
Jeśli to się robi na dłuższym odcinku to tarcza jest na podwoziu, a do
zalewania używa się tzw. zalewarki szczelin. Nie robi się tego ręcznie.
Być może są już do tego maszyny, które robią to wszystko od A do Z,
włącznie z układaniem kabla.
Tą technologią posługuje się wiele firm w Polsce, chyba jednak nie ma u
nas firmy zajmującej się analizą obrazu pod kątem autonomii samochodów :-)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.19 14:49 RadoslawF
- 05.06.19 14:52 RadoslawF
- 05.06.19 15:58 WS
- 05.06.19 19:04 T.
- 06.06.19 00:24 kk
- 06.06.19 00:28 kk
- 06.06.19 09:56 T.
- 07.06.19 22:26 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
Najnowsze wątki
- 2024-05-16 Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- 2024-05-16 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-16 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-16 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-16 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-16 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-05-16 Szczecin => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-16 Szczecin => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-16 Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-16 prawo jazdy z Nepalu
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=