eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla 3 - autonomia w Polsce › Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qccirf$jfd$1@dont-email.me>
    <qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
    <5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
    <5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
    <5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
    <5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
    <5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
    <5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
    <5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <qd6o1q$iu3$1@news.icm.edu.pl>
    <5cf77c6a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf7815c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Wed, 5 Jun 2019 14:35:45 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 69
    Message-ID: <5cf7b724$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.87.107
    X-Trace: 1559738148 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 79.191.87.107:58939
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657918
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-06-05 o 13:35, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
    >
    >>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
    >>>>>> breja pośniegowa?
    >>>>>
    >>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
    >>>>> jednym.
    >>>>>
    >>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
    >>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    >>>>>
    >>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
    >>>>> ile?
    >>>>
    >>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
    >>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
    >>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
    >>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
    >>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
    >>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
    >>>> T.
    >>>
    >>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
    >>> Kamery to podstawa.
    >>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
    >>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
    >>>
    >>> Cały czas mam na myśli autonomię.
    >>>
    >>> Robert
    >> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
    >> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
    >> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
    >> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
    >> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
    >> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
    >> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
    >> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
    >> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
    >> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
    >> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
    >> I kolejna uwaga  - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
    >> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
    >> (indukcyjne lub przewodowe).
    >
    > Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
    > kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
    > A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
    > Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
    > metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
    > warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Tu masz przykład, jak to się robi:
    https://www.youtube.com/watch?v=8xn4lWo9wkg

    Jeśli to się robi na dłuższym odcinku to tarcza jest na podwoziu, a do
    zalewania używa się tzw. zalewarki szczelin. Nie robi się tego ręcznie.
    Być może są już do tego maszyny, które robią to wszystko od A do Z,
    włącznie z układaniem kabla.
    Tą technologią posługuje się wiele firm w Polsce, chyba jednak nie ma u
    nas firmy zajmującej się analizą obrazu pod kątem autonomii samochodów :-)
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 05.06.19 14:49 RadoslawF
  • 05.06.19 14:52 RadoslawF
  • 05.06.19 15:58 WS
  • 05.06.19 19:04 T.
  • 06.06.19 00:24 kk
  • 06.06.19 00:28 kk
  • 06.06.19 09:56 T.
  • 07.06.19 22:26 kk

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: