eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesla S EC
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2012-12-06 08:11:18
    Temat: Tesla S EC
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
    często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
    już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
    (wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zł (w taryfie nocnej
    oczywiście) ;) i 5.6s do setki robi fajne wrażenie.

    Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek
    mnie by spokojnie wystarczył zasięg 200km per dzień. Pytanie tylko jak
    siarczyste mrozy (które u nas przecież jednak czasem się zdarzają),
    wpłynęłyby na żywotność baterii.

    Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D

    --
    Pozdor Myjk


  • 2. Data: 2012-12-06 10:26:32
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    Thursday, December 6, 2012, 8:11:18 AM, you wrote:

    > Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
    > często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
    > już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
    > (wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zł (w taryfie nocnej
    > oczywiście) ;) i 5.6s do setki robi fajne wrażenie.

    16 godzin ładowania też robi wrażenie? Szukanie hotelu z ładowarką to
    sama przyjemność...

    > Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek
    > mnie by spokojnie wystarczył zasięg 200km per dzień. Pytanie tylko jak
    > siarczyste mrozy (które u nas przecież jednak czasem się zdarzają),
    > wpłynęłyby na żywotność baterii.
    > Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D

    Na LPG, oczywiście.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 3. Data: 2012-12-06 10:38:53
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Dec 2012 10:26:32 +0100, RoMan Mandziejewicz

    > 16 godzin ładowania też robi wrażenie?

    Mnie by wystarczyło na codzień 3-4h ze zwykłego gniazdka, bo przejeżdżam
    dziennie nie więcej niż 100km. Dalsze wypady oczywiście odpadają -- ale w
    ogóle nie brałem tego auta pod uwagę jako auta długodystansowego.

    > Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...

    Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.

    > Na LPG, oczywiście.

    W sumie... ;)

    --
    Pozdor Myjk


  • 4. Data: 2012-12-06 10:57:32
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Dec 2012 10:38:53 +0100, Myjk

    > Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.

    kW :P

    --
    Pozdor Myjk


  • 5. Data: 2012-12-06 11:34:13
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    Thursday, December 6, 2012, 10:38:53 AM, you wrote:

    >> 16 godzin ładowania też robi wrażenie?
    > Mnie by wystarczyło na codzień 3-4h ze zwykłego gniazdka, bo przejeżdżam
    > dziennie nie więcej niż 100km. Dalsze wypady oczywiście odpadają -- ale w
    > ogóle nie brałem tego auta pod uwagę jako auta długodystansowego.
    >> Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
    > Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.

    Chyba megawoltów...

    Jeśli 90kVA i przez godzinę, to z tego wynika, że jazda ze stałą
    predkością jakieś 80km/h, żeby te 400km dojechać.

    >> Na LPG, oczywiście.
    > W sumie... ;)

    :)


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 6. Data: 2012-12-06 12:04:42
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Dec 2012 11:34:13 +0100, RoMan Mandziejewicz

    >>> Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
    >> Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
    > Chyba megawoltów...

    Moja skucha. 90 kW było na skrzyni tego "superczardżera". Czas określili na
    45 minut.

    >>> Na LPG, oczywiście.
    >> W sumie... ;)
    > :)

    Ale tak serio :P to właśnie najbardziej mnie zastanawia skuteczność aku
    przy naszych standardowych temperaturach zimowych na poziomie powiedzmy
    -10. Nie doczytałem się także na jakiej zasadzie jest chłodzenie (w lato) i
    ogrzewanie (w zimie) kabiny. Czy wszystko na sprężarce czy grzałki są na
    zimę...

    Tu więcej info, w tym ceny (dosyć kosmiczne jak na PL):
    http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_model_s.ht
    m

    --
    Pozdor Myjk


  • 7. Data: 2012-12-06 12:43:07
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    Thursday, December 6, 2012, 12:04:42 PM, you wrote:

    > Thu, 6 Dec 2012 11:34:13 +0100, RoMan Mandziejewicz

    >>>> Szukanie hotelu z ładowarką to sama przyjemność...
    >>> Póki co. Ładowanie ze stacji 90kV trwa godzinę.
    >> Chyba megawoltów...
    > Moja skucha. 90 kW było na skrzyni tego "superczardżera". Czas określili na
    > 45 minut.

    Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w
    45 minut. Raczej w póltorej godziny prawie. Sprawnośc ładowania jest
    ponizej 100%

    Byle Lanos 1.6 ma bak o pojemności znamionowej 117kWh (w przeliczeniu
    na moc silnika 78kW i zużycie paliwa przy mocy maksymalnej na poziomie
    32l/h) a przy oszczędnej jeździe zasięg 700+km i czas ładowania jakieś
    10 minut łacznie z zaplata i wystawieniem faktury :P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 8. Data: 2012-12-06 12:59:06
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2012 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Znowu megawolty - nie da się pakietu 85kWh naładowac ładowarka 90kW w
    > 45 minut. Raczej w póltorej godziny prawie. Sprawnośc ładowania jest
    > ponizej 100%

    Dodatkowo mało kto ma takie przyłącze plus tak szybkie ładowanie pewnie
    też znacznie szybciej zużywa akumulatory.

    Jeśli już to do codziennych dojazdów trzeba szukać jakąś pochodną Melexa
    - mały, lekki i niezbyt szybki.

    Co się przekłada na małe wymagania energetyczne, czyli potrzebę
    niewielkiego zapasu energii.


  • 9. Data: 2012-12-06 23:55:57
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Thu, 6 Dec 2012 08:11:18 +0100, Myjk napisał(a):

    > Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
    > często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
    > już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
    > (wiem, dziwny jestem). :P Ale te 400 km za 30 zł (w taryfie nocnej
    > oczywiście) ;) i 5.6s do setki robi fajne wrażenie.

    Kiedyś już liczyłem (pewnie nawet tu wkleiłem co policzyłem, ale nie mogę
    teraz znaleźć) i to się kompletnie nie kalkuluje.

    Wyszło że zdecydowanie lepiej kupić sobie spalinowy samochód co to też
    będzie w 5.6s przyspieszał, bez upierdliwego ładowania. A po zakupie
    zostanie Ci tyle pieniędzy, że te oszczędności z tańszego kilometra w życiu
    się nie zwrócą.

    Póki to jest to nadal ciekawostka dla tych co gotowi są sporo zapłacić za
    fakt bycia "eko".

    > Niestety w naszych warunkach klimatycznych raczej nie ma szans, aczkolwiek
    > mnie by spokojnie wystarczył zasięg 200km per dzień. Pytanie tylko jak
    > siarczyste mrozy (które u nas przecież jednak czasem się zdarzają),
    > wpłynęłyby na żywotność baterii.

    No tu jest Li-Ion, więc raz że spadek pojemności baterii, a dwa że
    eksploatacja takich baterii (głównie chyba chodzi o ładowanie) w mroźnych
    warunkach po prostu niszczy tego typu ogniwa.

    Danych dotyczących eksploatacji w zimniejszych rejonach nigdzie nie ma
    (producent nie podaje), w zimych krajach raczej tego nie sprzedają -
    wygląda więc na to że musi być fatalnie...

    > Z drugiej strony możnaby chyba spróbować zamontować webasto... :D

    Najlepiej piec kaflowy :)


  • 10. Data: 2012-12-07 07:12:00
    Temat: Re: Tesla S EC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Dec 2012 08:11:18 +0100, Myjk napisał(a):
    > Tak sobie oglądam "test" Tesli S -> http://youtu.be/INaV40Hy66Q i co nie
    > często sięzdarza, żałuję, że nie mieszkam w US w jakimś ciepłym stanie, bo
    > już bym to auto zamawiał. Głównie dlatego, że nienawidzę hałasu z silnika
    > (wiem, dziwny jestem). :P

    A jezdziles cichymi autami ?

    Bo ja na odwrot - lubie jak silnik slysze. Halasowac nie musi, ale tak
    kompletnie cichy ... czegos mi brakuje :-)

    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: