eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla kolejny wypadek › Re: Tesla kolejny wypadek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla kolejny wypadek
    Date: Tue, 22 May 2018 09:32:05 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 35
    Message-ID: <pe0o2l$chl$1@dont-email.me>
    References: <a...@g...com>
    <pdrrd9$lre$1@dont-email.me> <5b017ffc$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdsi3o$hks$1@node1.news.atman.pl>
    <5b01d5c5$0$669$65785112@news.neostrada.pl> <pdu2ep$pub$1@dont-email.me>
    <5b02990e$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b02adce$0$31363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b02c1ae$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: j...@s...com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 22 May 2018 09:32:05 -0000 (UTC)
    Injection-Info: h2725194.stratoserver.net;
    posting-host="95226a0f6d324432e861047b6a9373e1";
    logging-data="12853";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/cMLKeL1W3VTAVLALGAX92"
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Cancel-Lock: sha1:JHx4LqfzSjmjkW4hNkD7FqexBqM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631796
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-05-21, T. <k...@i...pl> wrote:
    >
    > Zasięg Tesli to ponad 500 km. Podejrzewam, że to jak z LPG - różnie
    > wyregulowane pistolety mogą różnie odbijać i dawać więcej lub mniej
    > gazu. Doczytałem, że waga wodoru to 12% masy zbiornika. Zatem wagowo
    > wychodzi podobnie jak benzyna (mniejsza waga zbiornika, ale większa -
    > paliwa).
    > Wodór jest podobno przenikliwy, ale jak czytam z ilu i jakich warstw są
    > zbudowane, to nie wiem. Nie spotkałem się z opisem takiego przypadku.

    Wodór ma maleńką b.lekką cząsteczkę i dyfunduje w strukturę metali
    (i nie tylko) i jest to problem wszędzie gdzie się z wodorem pracuje.
    Zwłaszcza pod wysokim cisnieniem.
    Nie spotkałeś się z problemem bo zbiorniki na wodór nie są zbyt popularne.
    Z tego co znalazłem dla Miraj deklarowali 5lat i 5000 cykli, czyli niby
    jest dopracowany, Toyota twierdzi że zrobili jakiś magiczny kompozyt z
    plastiku, ale nadal jest problem z przechowywaniem na stacjach,
    transportem, pompowaniem / sprężaniam (kosztuje ~15% energi) bo nie da się
    jednym stopniem zrobić 70MPa.
    Nadal szuka się efektywnej metody przechowywania wodoru, tak samo jak prądu.
    Zbiorniki (bo są 2) Mirai ważą 87.5 kg i mieszczą 5kg wodoru. Jest spory
    problem żeby zrobić większa w rozsądnej cenie.

    I na koniec nikt chyba nie chaciałby ogłądać z blska pękającego zbiornika
    70MPa.

    Osobiście nie sądzę żeby bez jakiegoś przełomu w przechowywaniu wodoru dało
    się go używać jako paliwa, to prawie tak samo jak z bateriami.
    Oba rozwiązania są świetne dopuki nie zacznie sie planować prawdziwego
    produktu.
    Z bateriami jest nawet łatwiej obecnie, zresztą potwierdza to ilośc
    aut na drogach.

    --
    karmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: