  • Data: 2018-05-22 11:32:05
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-05-21, T. <k...@i...pl> wrote:

    > Zasięg Tesli to ponad 500 km. Podejrzewam, że to jak z LPG - różnie
    > wyregulowane pistolety mogą różnie odbijać i dawać więcej lub mniej
    > gazu. Doczytałem, że waga wodoru to 12% masy zbiornika. Zatem wagowo
    > wychodzi podobnie jak benzyna (mniejsza waga zbiornika, ale większa -
    > paliwa).
    > Wodór jest podobno przenikliwy, ale jak czytam z ilu i jakich warstw są
    > zbudowane, to nie wiem. Nie spotkałem się z opisem takiego przypadku.

    Wodór ma maleńką b.lekką cząsteczkę i dyfunduje w strukturę metali
    (i nie tylko) i jest to problem wszędzie gdzie się z wodorem pracuje.
    Zwłaszcza pod wysokim cisnieniem.
    Nie spotkałeś się z problemem bo zbiorniki na wodór nie są zbyt popularne.
    Z tego co znalazłem dla Miraj deklarowali 5lat i 5000 cykli, czyli niby
    jest dopracowany, Toyota twierdzi że zrobili jakiś magiczny kompozyt z
    plastiku, ale nadal jest problem z przechowywaniem na stacjach,
    transportem, pompowaniem / sprężaniam (kosztuje ~15% energi) bo nie da się
    jednym stopniem zrobić 70MPa.
    Nadal szuka się efektywnej metody przechowywania wodoru, tak samo jak prądu.
    Zbiorniki (bo są 2) Mirai ważą 87.5 kg i mieszczą 5kg wodoru. Jest spory
    problem żeby zrobić większa w rozsądnej cenie.

    I na koniec nikt chyba nie chaciałby ogłądać z blska pękającego zbiornika
    70MPa.

    Osobiście nie sądzę żeby bez jakiegoś przełomu w przechowywaniu wodoru dało
    się go używać jako paliwa, to prawie tak samo jak z bateriami.
    Oba rozwiązania są świetne dopuki nie zacznie sie planować prawdziwego
    produktu.
    Z bateriami jest nawet łatwiej obecnie, zresztą potwierdza to ilośc
    aut na drogach.

    --
    karmaratgmaildotcom