eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla kontratakuje :-) › Re: Tesla kontratakuje :-)
  • Data: 2018-04-13 13:11:58
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F.
    >> Czyli kto zawyza - dealerzy ?
    >Producent.

    A skad wiesz, ze zawyza ?

    >> Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka.
    >> Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie.

    >Nie są większe niż przy spalinowcach, szczególnie dla firm które już
    >w tym
    >siedzą od wielu lat. Inaczej ma Tesla która musi budować WSZYSTKO od
    >podstaw, to i cenę zawyża, zresztą oferując auta komfortowe i
    >performance.

    Z tego tez wynika spora cena.

    No ale Tesla juz nie wszytko buduje od podstaw, bo to juz kolejna
    wersja.

    >> W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow
    >> zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.

    >Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania
    >silnika
    >spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię.

    IMO tak.
    Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
    A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
    50, i trzeba wyjasniac.

    Do tego niestety doszly normy spalin - jak widac nie tak latwo zrobic
    spalinowca, ktory sie miesci, i nie wiadomo jak to poprawic.

    >> Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami -
    >> koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ...
    >Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną
    >stoi

    znane i rozwijane, a ktos ci tu dal przyklad ile wazy silnik 200kW.

    >fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to
    >przycina na cenie produktu?

    Zaloze sie, ze psuja sie podobnie. Niby czemu mialyby sie nie psuc
    sworznie wahaczy?
    Bo na silnikach czy skrzyniach biegow to producent nie zarabia.

    > Nie piszę naturalnie o tesli, bo ta się nadal
    >sporo musi nauczyć o samej konstrukcji samochodów (inne koncerny choć
    >to
    >mają opracowane). Pomimo tego nadal uważam, że największy udział w
    >cenie
    >elektryków mają jednak brudne palce.

    No coz, interes sie robi, zeby zarobic.
    Raportow finansowych nie ma ?
    Tylko sie nie dowiesz, czy te koszty to za silniki, czy np za kolacje
    prezesa :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: