eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla kontratakuje :-) › Re: Tesla kontratakuje :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <3...@g...com>
    <a...@m...org> <5ad083f2$0$31360$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Subject: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Date: Fri, 13 Apr 2018 13:11:58 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 65
    Message-ID: <5ad09082$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.155.145
    X-Trace: 1523617922 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 659 83.26.155.145:50721
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628908
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F.
    >> Czyli kto zawyza - dealerzy ?
    >Producent.

    A skad wiesz, ze zawyza ?

    >> Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka.
    >> Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie.

    >Nie są większe niż przy spalinowcach, szczególnie dla firm które już
    >w tym
    >siedzą od wielu lat. Inaczej ma Tesla która musi budować WSZYSTKO od
    >podstaw, to i cenę zawyża, zresztą oferując auta komfortowe i
    >performance.

    Z tego tez wynika spora cena.

    No ale Tesla juz nie wszytko buduje od podstaw, bo to juz kolejna
    wersja.

    >> W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow
    >> zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.

    >Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania
    >silnika
    >spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię.

    IMO tak.
    Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
    A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
    50, i trzeba wyjasniac.

    Do tego niestety doszly normy spalin - jak widac nie tak latwo zrobic
    spalinowca, ktory sie miesci, i nie wiadomo jak to poprawic.

    >> Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami -
    >> koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ...
    >Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną
    >stoi

    znane i rozwijane, a ktos ci tu dal przyklad ile wazy silnik 200kW.

    >fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to
    >przycina na cenie produktu?

    Zaloze sie, ze psuja sie podobnie. Niby czemu mialyby sie nie psuc
    sworznie wahaczy?
    Bo na silnikach czy skrzyniach biegow to producent nie zarabia.

    > Nie piszę naturalnie o tesli, bo ta się nadal
    >sporo musi nauczyć o samej konstrukcji samochodów (inne koncerny choć
    >to
    >mają opracowane). Pomimo tego nadal uważam, że największy udział w
    >cenie
    >elektryków mają jednak brudne palce.

    No coz, interes sie robi, zeby zarobic.
    Raportow finansowych nie ma ?
    Tylko sie nie dowiesz, czy te koszty to za silniki, czy np za kolacje
    prezesa :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: