eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla - wypadek › Re: Tesla - wypadek
  • Data: 2016-07-04 14:24:45
    Temat: Re: Tesla - wypadek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 4 Jul 2016 14:12:05 +0200, Miroo

    > W dniu 2016-07-04 o 12:55, Myjk pisze:
    >> Mon, 4 Jul 2016 08:46:19 +0200, Miroo
    >>> Nie ma szans... ile kilometrów można tak wytrzymać?
    >> Tyle ile się jedzie pojazdem.
    >>> Każdy po jakimś czasie się znudzi i odpuści
    >> Aha, czyli jadę 1000km bez autopilota, to w 999 km mogę się znudzić,
    >> odpuścić i pojechać do rowu albo na czołówkę? Co za brednie.
    > Pisałem o jeździe z autopilotem, a nie bez.

    Właśnie to jest bez znaczenia, znudzenie może najść każdego. I to
    użytkownik musi odpowiadać za swoje czyny. Dlaczego ma za to odpowiadać
    producent pojazdu?

    > Tak działa psychika człowieka.

    Chyba psychika ignoranta. Jak ktoś nie umie korzystać ze wspomagaczy, to
    niech nie korzysta. Jak się decyduje korzystać, to niech weźmie za to
    odpowiedzialność.

    > Jak zatrudnisz pracownika, który robi
    > Twoją robotę, to kontrolujesz go uważnie do momentu, aż stwierdzisz, że
    > możesz mu zaufać. Potem tylko czasem zerkniesz czy wszystko gra.
    > Podobnie jest z autopilotem.

    Nie, bo od tego zależy życie moje a być może także innych. Dlatego
    samochodu ze wspomagaczem nie zostawia się samemu sobie, szczególnie jeśli
    jest to tylko WSPOMAGACZ a nie system radzący sobie bez udziału człowieka.

    >>> W wersji docelowej nie może tak być, że system wymaga NAGŁEJ reakcji
    >>> człowieka. Może wymagać pomocy np przy parkowaniu, ale to system ma
    >>> reagować w sytuacjach zagrożenia, a nie człowiek.
    >> Oczywiście że może tak być. Wszak system daje możliwość odpuszczenia
    >> trzymania kierownicy, podobnie jak tempomat daje możliwość odpuszczenia
    >> trzymania nogi na "gazie" -- ale to nie znaczy, że kierowca jest zwolniony
    >> z obserwacji drogi i ew. hamowania.
    > Podobno w usa sporo jest wypadków na autostradach spowodowanych jazdą na
    > tempomacie z czujnikiem odstępu i kontrolą pasa ruchu - kierowcy pracują
    > w czasie jazdy na laptopach, oglądają filmy, śpią itd

    Czyli idioci.

    > Jeśli przez kilka godzin nic się nie dzieje i nie wymaga uwagi kierowcy,
    > to zaufanie rośnie, a uwaga sama się wyłącza.

    Tylko u ignorantów.

    > Druga sprawa:
    > System autonomiczny ma krótszy "wzrok" niż człowiek oraz ograniczoną
    > zdolność przewidywania. Czyli reaguje zwykle dużo później niż
    > doświadczony kierowca. Kierowca przyzwyczajony do tego, że automat
    > zmienia pas prawie w ostatniej chwili i robi to pewnie, nie będzie miał
    > przesłanek do tego, żeby podjąć jakieś działanie zapobiegawcze. A jak
    > już zrozumie, że jest to konieczne, bo automat zawiódł - będzie za późno.

    To juz problem użytkownika, który nie umie zeń korzystać. ZTCW Tesla
    definiuje czym jest ten system, jak działa itd. To tak jak z alkoholem,
    jedni potrafią z niego korzystać, inni nie potrafią.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: