    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Tesla - wypadek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 4 Jul 2016 14:24:45 +0200

    Mon, 4 Jul 2016 14:12:05 +0200, Miroo

    > Pisałem o jeździe z autopilotem, a nie bez.

    Właśnie to jest bez znaczenia, znudzenie może najść każdego. I to
    użytkownik musi odpowiadać za swoje czyny. Dlaczego ma za to odpowiadać
    producent pojazdu?

    > Tak działa psychika człowieka.

    Chyba psychika ignoranta. Jak ktoś nie umie korzystać ze wspomagaczy, to
    niech nie korzysta. Jak się decyduje korzystać, to niech weźmie za to
    odpowiedzialność.

    > Jak zatrudnisz pracownika, który robi
    > Twoją robotę, to kontrolujesz go uważnie do momentu, aż stwierdzisz, że
    > możesz mu zaufać. Potem tylko czasem zerkniesz czy wszystko gra.
    > Podobnie jest z autopilotem.

    Nie, bo od tego zależy życie moje a być może także innych. Dlatego
    samochodu ze wspomagaczem nie zostawia się samemu sobie, szczególnie jeśli
    jest to tylko WSPOMAGACZ a nie system radzący sobie bez udziału człowieka.

    > Podobno w usa sporo jest wypadków na autostradach spowodowanych jazdą na
    > tempomacie z czujnikiem odstępu i kontrolą pasa ruchu - kierowcy pracują
    > w czasie jazdy na laptopach, oglądają filmy, śpią itd

    Czyli idioci.

    > Jeśli przez kilka godzin nic się nie dzieje i nie wymaga uwagi kierowcy,
    > to zaufanie rośnie, a uwaga sama się wyłącza.

    Tylko u ignorantów.

    > Druga sprawa:
    > System autonomiczny ma krótszy "wzrok" niż człowiek oraz ograniczoną
    > zdolność przewidywania. Czyli reaguje zwykle dużo później niż
    > doświadczony kierowca. Kierowca przyzwyczajony do tego, że automat
    > zmienia pas prawie w ostatniej chwili i robi to pewnie, nie będzie miał
    > przesłanek do tego, żeby podjąć jakieś działanie zapobiegawcze. A jak
    > już zrozumie, że jest to konieczne, bo automat zawiódł - będzie za późno.

    To juz problem użytkownika, który nie umie zeń korzystać. ZTCW Tesla
    definiuje czym jest ten system, jak działa itd. To tak jak z alkoholem,
    jedni potrafią z niego korzystać, inni nie potrafią.

    --
    Pozdor
    Myjk