  • Data: 2012-12-04 22:49:46
    Temat: Re: To się narobi...
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-04, Radosław Sokół <R...@g...one.pl> wrote:
    > 2) Znasz się na projektowaniu obwodów drukowanych? Bo ja
    > jestem akurat po elektronice i jestem choćby z tego po-
    > wodu skłonny stwierdzić, że przylutowanie tak dużego
    > układu BGA jest dla producenta płyty większym wyzwaniem
    > technologicznym niż montaż podstawki przewlekanej.

    Dla studenta elektroniki - nie wątpię. Podejrzewam jednak,
    że Intelowi to aż takiego problemu nie sprawia.

    > 3) Chłodzenie niewiele się tu zmieni -- szczególnie, że
    > cały czas mówi się o segmencie niskim i średnim a tam
    > TDP nie są tak wysokie.

    Ale są wystarczająco duże, aby chłodzenie pasywne było
    bardzo trudne. Dawniej (dużo dawniej - w czasach PIII)
    pasywnie chłodzony procesor nie był niczym nadzwyczajnym.

    W moim pierwszym pececie był PIII450 (Katmai, Slot 1).
    Miał wiatrak, który włączał się tylko w razie potrzeby (w moim przypadku
    tylko w czasie grania, wtedy też nie non stop). TDP? 34W.
    Procesory upchnięte w socketach są dużo mniejsze i trudniej jest
    rozprowadzić ciepło. A jednak mam nadzieję, że czasy dosyć wydajnych
    pasywnych kompów powrócą :).

    > Zgodnie z Twoją teorią komputery Apple powinny się były
    > rozwijać szybciej niż IBM PC, bo były zintegrowane. A tu
    > niespodzianka -- Apple musiało skorzystać z architektury
    > PC, bo ich własna się okazała nierozwijalna za bardzo.

    Apple przestawiło się na procesory Intela, bo postanowiło
    skoncentrować kapitał na rozwijaniu urządzeń mobilnych
    i oprogramowania. Oraz po to, aby zapewnić większą kompatybilność
    oprogramowania. Procesory PowerPC wcale nie są takie cienkie
    i doskonale sprawdzają się w różnych zastosowaniach: od przemysłu
    po konsole gier.

    > Atom - około 440 wyprowadzeń.
    > i7 - około 1400 wyprowadzeń.
    >
    > Jakieś dalsze pytania? Teraz ja podaję Ci liczby :)

    Ale przecież fabrycznie montowanie BGA właśnie ułatwia upychanie dużej
    liczby pinów, a nie odwrotnie. Chyba że nie rozumiem tego argumentu.

    pozdrawiam,
    PK