  • Data: 2017-07-21 20:03:42
    Temat: Re: Twizy again
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 21 Jul 2017 03:46:18 -0700 (PDT), s...@g...com

    > O ile takie eko zmniejszy ilosc zanieczyszczenia.
    > Bo jest tu pewien haczyk.

    Haczyk jest standardowy -- Ty o globciu, ja o ludziach. Ludziach którzy
    siętrują wzajemnie, a potem z wzajemnych, społecznych pieniędzy się leczą.
    Nie ze swoich pieniędzy, tylko z pieniędzy innych.

    > czesciowo, bo drewno trzeba przewieźć. Jak mam je przy domu to
    > wykorzystam 30% jego energii. Jak musze zawieźć je do niemiec a potem
    > jeszzce drutem przesłać do domku helmuta to może sie okazac ze energii
    > będzie mniej a helmut mieszkajacy pod elektrownia i tak bedzie struty.

    Po pierwsze to powietrze pod elektrownią nie jest bardziej strute niż w
    innych miejscach. Popatrz jakie elektrownie mają wielkie kominy. Po drugie
    właśnie chodzi o to, że zanieczyszczenie będzie rozproszone i ogólnie
    mniejszy będzie mieć wpływ na zdrowie ludzi. Niska emisja, bez filtracji
    redukcji spalin, to najgorsze co może być dla ludzi.

    > Mysle ze propagandyzujesz :)

    I że niby jaki mam w tym "propagandyzowaniu" cel? Ja do żadnej partii, w
    szczególności do partii zielonych, nie należę. Ale trochę o ochronie ludzi
    w przyrodzie wiem. Nie tylko przez szkołę, ale także przez "doktoryzowanie"
    się na temat wpływu spalin z niskiej emisji na ludzi. Mało rzeczy mnie
    bardziej nie mierzi niż kopcący komin w domu czy rura wydechowa w
    samochodzie.

    > Dla mnie ten temat jest identyczny z tym ze dzis korzystamy z energii
    > jądrowej i produkujemy smieci które nastepne gatunki ludzi będą musiały
    > sie zajmować. Nie nasze dzieci, czy wnuki. Nie kolejne cywilizacje
    > ludzkie. Tymi śmieciami będą musiały sie zająć istoty które z nas
    > wyewoluują.

    Aha, czyli Ty się martwisz o to co będzie za -set lat, ale doczesnością nie
    masz czasu się zająć, wolisz by ludzie umierali i to jeszcze za grube
    pieniądze... Tymczasem te pieniadze które idą na leczenie można wykorzystać
    do tego, aby uchronić ludzi przed tym leczeniem. Dlatego wiele państw woli
    zapobiegać niż leczyć, poprzez wszelakie dotacje do, bardziej przyjaznych
    dla ludzi, rozwiązań. Tu nei ma zbytniej filozofii, jest zwykły rachunek
    oszczędności.

    > W tym ujęciu węgiel czy stare podeszwy sa duzo bardziej czyste bo
    > spalimy, rozproszymy po kraju, strujemy sie troche i pozyjemy 5 lat
    > krócej ale po 20 latach po tym syfie nie bedzie śladu.

    Gdyby wszyscy nadal palili węgiel i podeszwy, przy notorycznie wzrastającym
    poziomie i zagęszczeniu ludności, to te "5 lat krócej" to taki raczej
    śmieszny żart. Poza tym śmieci i węgiel można spalić w każdej chwili, jeśli
    zajdzie potrzeba.

    > A co do palenia polskim drewnem u niemca to jestem sceptyczny bo sądzę
    > że w ostatecznym rozliczeniu sie to nie opłaca ani nie jest zdrowe.

    Jest zdecydowanie bardziej zdrowe dla ludzi. I pewnie tańsze na dłuższą
    metę tańsze.

    --
    Pozdor
    Myjk