    From: Hans Kloß <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tworzenie panoram w pionowym kadrowaniu
    Date: Sun, 24 Aug 2014 12:25:16 +0200

    "Marek" <p...@s...com> schrieb im Newsbeitrag
    news:lt2bqg$hip$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam,
    >
    > Chciałbym ustawić aparat pionowo do robienia poziomej panoramy.
    > Sprawdziłem ofertę na Allegro nazwijmy umownie "kątowników"
    > umożliwiających pionowe ustawienie aparatu. Ceny czegoś tak prostego są
    > obłędne... od 200zł (spodziewałem się 20zł). Czy macie jakiś patent na
    > takie mocowanie aparatu w rozsądnej cenie? Wyobrażam sobie kątownik z
    > możliwością wyboru punktu mocowania do głowicy, tak aby było można
    > wycentrować oś obiektywu z osią obrotu. Nie chcę się bawić w robienie tego
    > przyrządu samodzielnie.

    Tu masz taką instrukcję, jak to samemu zrobić z minimalną ilością narzędzi i
    umiejętności w majsterkowaniu.
    Jest co prawda po niemiecku, ale tak zilustrowana, żę opis jest praktycznie
    niepotrzebny. Jedyne co trzeba dodac, te aluminiowe (lub stalowe) elementy
    to wieszak do skrzynek balkonowych. Powinien być bez problemu dostępny w
    jakimś sklepie budowlanym w Polsce.
    Andy