  • Data: 2014-08-25 08:09:52
    Temat: Re: Tworzenie panoram w pionowym kadrowaniu
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Osobiście miałbym problem z wycięciem w kątowniku podłużnego otworu np.
    >
    > 10cm mocującego kątownik do stopki głowicy (a raczej szyny nastawnej).
    >
    > Sam bym w Castoramie kupił taki kątownik.

    wycinanie otworu o dlugosci 10 cm jest w ogole nioepotrzebne - wystarcza jeden o
    srednicy sruby w glowicy panoramicznej i on bedzie osia obrotu.

    dla okreslonego modelu aparatu odleglosc pomiedzy osia optyczna o podstawa aparatu
    jest niezmienna i oczywiscie taka sama dla roznych obiektywow - tej odleglosci sie
    nie przestawia.
    Przestawna szyne przewidziano dla roznych systemow i modeli aparatow. Nalezy raz ja
    ustalic dla okreslonego aparatu i unieruchomic szyne.

    Gdyby ktos chcial sam robic - jeden gotowy katownik z obi , jeden plaskownik , 3
    otwory nalezy przewiercic . ok 15 minut pracy. Wazne jest dochowanie wymiarow ,
    odleglosci.