    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: UPS, i martwy COM-1
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 10 Aug 2018 22:34:00 +0200

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 22:10:05 +0200, BaSk napisał(a):
    > kubek w kubek jak te moje...

    > Kable mam o konstrukcji nierozbieralnej, ale, jak już wspominałem,
    > posprawdzałem jaki jest kontakt elektryczny na pinach in/out, i nie ma
    > tam żadnego "przeplecenia", sygnały są 1-do-1

    Nie kabel masz rozkrecac, tylko UPS.

    Spodziewam sie, ze w srodku sa dwa transoptory. Trzeba zobaczyc na
    ktorych nogach

    tu masz przyklad
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic286905.html

    Domyslam sie, ze BTL to Battery LOW, ACF ... AC Fail,
    OFF sluzy do wylaczania UPS przez komputer, a DTR dostarcza napiecia
    do zasilania

    > Może chodzi o długość przewodów? Bo ja zakupiłem "z rozmachem",
    > 5-metrowe, a tu w instrukcji stoi:
    > Firma Fideltronik zaleca, aby d?ugooeae odbiorczej instalacji elektrycznej
    > nie przekracza?a 10 m, zaoe kabel s?u??cy do monitoringu 2 m.

    IMO bez znaczenia, bo szybkich transmisji tam nie bedzie
    (a w przykladzie powyzej nie ma ich wcale).
    Ale po co taki dlugi kabel - UPS powinien stac przy kompie :-)

    > - czy to, że kabel RS-232 ma 5, a nie 2 metry, może być przyczyną moich
    > kłopotów? Nie sądziłem, że port COM może mieć tu jakieś wymagania...

    J.