  • 141. Data: 2009-01-07 11:28:15
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Kosu pisze:

    > Alergie też są passe, ale cóż ja mogę poradzić. Chodziło mi o to, że
    > niektórzy nie mogą nosić stalowych zegarków.

    To prawda. Tytan ma niewątpliwie dwie zalety. Jest prawie o połowę
    lżejszy od stali i absolutnie obojętny na wszelkie reakcje chemiczne,
    czyli antyalergiczny.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 142. Data: 2009-01-07 13:56:44
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Już chyba nikomu nie chce się podejmować tematu megazoomów . Mnie
    > natomiast zastanawia, czy kiedyś będzie koniec tego wyścigu, czy może
    > doczekamy się zoomów 100x :D
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8266
    > Kodak Z980 12Mpx i 24x zoom!!!
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Olek przebija ;) 26krotny zuuuuuuuuuuuuuuuum :)
    http://www.partner.olympus.pl/2009.01.07_SP-590UZ.ht
    ml
    26-676mm

  • 143. Data: 2009-01-07 14:07:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    osiek pisze:

    > Olek przebija ;) 26krotny zuuuuuuuuuuuuuuuum :)
    > http://www.partner.olympus.pl/2009.01.07_SP-590UZ.ht
    ml
    > 26-676mm

    PASS.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 144. Data: 2009-01-07 14:26:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    osiek wrote:

    > Olek przebija ;) 26krotny zuuuuuuuuuuuuuuuum :)
    > http://www.partner.olympus.pl/2009.01.07_SP-590UZ.ht
    ml
    > 26-676mm

    Ale jak wyszedł 18-200 VR to była pełna radość...

  • 145. Data: 2009-01-07 17:40:54
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Bogdan Blaszczak" <b...@U...wprost.pl> napisał
    w wiadomości news:gk23k8$p7t$1@news.dialog.net.pl...
    (...)
    Tytan ma niewątpliwie dwie zalety. Jest prawie o połowę
    > lżejszy od stali i absolutnie obojętny na wszelkie reakcje chemiczne,
    (...)

    I z tego wynikac musi, że taki informacje o tym, że np TiO2 (dwutlenek
    tytanu) to jeden z pospolitszych związków chemicznych w skorupie ziemskiej
    to tylko zwykła plotka...

    ;-))

  • 146. Data: 2009-01-07 17:43:07
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Kosu" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim po co mieć zegarek, który daje dokładność 1s/rok,

    Przede wszystkim, zeby się tym pochwalić;-)
    >skoro w praktyce żadne jego wykorzystanie jej nie wymaga.

    A jednak sa (rzadkie) sytuacje, gdzie to się niektórym przydaje. Przde
    wszystkim w nawigacji.

    p47

  • 147. Data: 2009-01-07 17:49:37
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ml

    > PASS.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --

    Powtórzę się, ale w innym ujęciu,- załóżmy, ze jestes tym, dla którego ten
    aparat jest przeznaczony, czyli niedzielnym amatorem, który robi zdjęcia, z
    których niektore beda powiększone do rozmiaru 10x15.
    Przy takim powiekszeniu w całym zakresie ogniskowej obiektyw ten zapewne
    pozwala uzyskać akceptowalną przez wspomnianego uzytkownika jakość.
    Czy wówczas wolałbyś aparat z tym obiektywem, czy tylko niewiele tańszy
    aparat z zoomem np 3x?

    p47

  • 148. Data: 2009-01-07 18:15:57
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    p47 wrote:
    > Informuję Cie więc ze sporo ponad 90% światowej produkcji zegarków
    > pochodzi z Chin i ich cena jest rzedu kilku- kilkunastu dolarow za
    > szukę.

    Skoro juz przy tym jestesmy... :)
    http://picasaweb.google.pl/j.szarleja/2?authkey=CQ9g
    yEVad0w
    Chamska podróbka, prawdopodobnie nieistniejącego modelu (jakaś wersja
    Tanka). Ale... mechanizm działa precyzyjnie, zegarek jest szczelny,
    ciężki, zaskakująco ładnie wykonany (widziałem bez porównania gorzej
    wykonane chińskie automatyki). Niestety naciąg ma jednokierunkowy rotor
    (tak to się pisze?:)).
    Tak, wiem, obciachowe - kupiłem za bezcen na pchlim targu, nawet założyłem
    raz czy dwa.

    k,

  • 149. Data: 2009-01-07 19:27:06
    Od: m...@a...net.pl

    >A jednak sa (rzadkie) sytuacje, gdzie to się niektórym przydaje. Przde
    >wszystkim w nawigacji.

    Eee tam.

    No to napisz konkretnie w jakich sytuacjach nawigacyjnych.

    Ludzie jak nie wiedza gdzie sa, to wyciagaja sekstanty i lapia w
    lusterko odbicie slonca.

    I po to im zegarki NARECZNE, dokladne do SEKUNDY na rok, zeby
    wiedziec z dokladnoscia do sekundy kiedy to slonce trza lapac,
    podczas ich rejsow bez GPSa, trwajacych dwanascie miesiecy
    bez zawijania do portu.

    Taaaaa... tentego...
    Jak by ci to powiedziec...
    No niech ci bedzie ze to potrzebne...

    Mniejwiecej tak jak umiejetnosc rozpalania ogniska przez pocieranie
    dwoch kawalkow drewna.
    :-)

    Michal Kukula

  • 150. Data: 2009-01-07 19:40:10
    Od: m...@w...pl

    On 6 Sty, 01:35, Bogdan Blaszczak <bla...@UsuN-
    AntyspaMpoczta.wprost.pl> wrote:

    > Mechanizm z naciągiem automatycznym - to znaczy że zegarek nakręca Ci
    > się samoczynnie, przy ruszaniu ręką. Przy typowym, codziennym
    > użytkowaniu nie musisz go nakręcać.
    > 25 kamieni - można to trochę porównać do Mpx. Na pewno mechanizm 25
    > jewels będzie lepszy od 15 jewels, ale mówi się że powyżej 25, to już
    > jest dekoracja.
    > ETA - nazwa producenta mechanizmu, chyba najbardziej popularny
    > produkowany w Szwajcarii, dobra, sprawdzona jakość.
    > 2824.2 - typ mechanizmu, automatyczny, określonej wielkości, podstawowy
    > model kręcący trzema wskazówkami i prostym
    datownikiemhttp://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SA#ETA_2
    824

> [...]
    > (czy wachnięć) na godzinę. Im więcej mechanizm ma, tym jest bardziej
    > dokładny, odporny na czynniki zewnętrzne. ETA ma 28800 (8 na sek), to
    > jest zajebiaszczo dobrze.
    > Jeśli interesuje Cię więcej, to może przeczytaj porównanie popularnego
    > japońskiego mechanizmu Miyota vs ETA. Tam na dole wymienione są
    > najważniejsze czynniki wpływające na jakość:http://www.17jewel.com/two.html
    >
    > --
    > BlaTek
    > mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

    Wcale jak to piszesz "na pewno" mechanizm 25 kamieniowy nie jest
    lepszy od 15. Czesto jest odwrotnie. Chociaz rzeczywiscie lepiej jest
    lozyskowac mechanizm zegarka 25 kamieniami niz 15. jednak ilosc
    kamieni to nie wszystko co swiadczy o klasie zegarka.
    czesc.Ch.