    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Upgrade bios bez flopa
    Date: Tue, 5 May 2009 23:26:57 +0200

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4p5105dlibjl18d87fs0l6moaraecul6oq@4ax.com...

    > Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
    > dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;)

    Ja tak do dzisiaj mam na WinXP (oczywiście partycja FAT32).

    > i szło bez
    > problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
    > rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
    > wczytały się do pamięci.

    Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo
    kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.
    Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co
    wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

    > Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
    > sprawdzi? ;-)

    Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.
    Ale można tymczasowo wydzielić partycję podstawową z FAT32, sformatować ją
    jako startową, przerzucić flasher z biosem, i dodać do menu wyboru w
    bootmanadżerze (lub aktywować "recznie", żeby po restarcie system załadował
    się z niej). A po flashu wywalić ją.