  • 61. Data: 2019-04-17 18:06:42
    Temat: Re: Upgrade procesora w laptopie
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 17.04.2019 o 16:25, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Apr 2019 14:22:18 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <5cb71a78$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Trybun <M...@j...ru> :

    > Takie coś nie jest możliwe(5 minut WP?).
    > To by chyba na SDI szybciej by poszło.
    > Co to za łącze? Może jakiś stary, zapomniany GSM, który został na lejku?

    Nie próbuj wyszukiwać dziury w całym. Sprawa jest jasna - dostawca
    obiecał mi złota górę, w rzeczywistości rzuca gramową sztabkę, a Ty jako
    argumentu używasz faktu że to jednak nie gram a półtora. Tak, mam łącze
    z prędkością "DO" 300MB, tymczasem nie sposób uzyskać nawet
    dwudziestokrotnie mniejszych wartości.

  • 62. Data: 2019-04-17 18:11:04
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 17.04.2019 o 18:06, Trybun pisze:

> [...]
    > jako argumentu używasz faktu że to jednak nie gram a półtora. Tak, mam
    > łącze z prędkością "DO" 300MB, tymczasem nie sposób uzyskać nawet

    Oczywiście chodzi o wartości wyrażane w Mb a nie MB.

  • 63. Data: 2019-04-17 19:53:19
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Apr 2019 18:11:04 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cb75018$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <M...@j...ru> :

    >Oczywiście chodzi o wartości wyrażane w Mb a nie MB.

    Jakiej dziury, piszesz z IP Virgin Mobile, chcesz powiedzieć, że sprzedali kartę sim
    informacją, że uzyskasz do 300Mbit/s?
    Ze specjalnym, bardzo drogim routerem i blisko stacji bazowej w trybie LTE może tak,
    ale
    to w porywach.
    Natomiast z badziewnym routerem i daleko od stacji faktycznie możesz mieć słabiutkie
    transfery.
    To radio, więc im dalej od stacji, tym większa bryndza.
    Trzeba było zawczasu dowiedzieć się, gdzie ta stacja jest i jaki sprzęt kupić, z
    zewnętrzną anteną czy bez, na przykład tu można ładnie wszystko zobaczyć:
    http://beta.btsearch.pl/

  • 64. Data: 2019-04-18 07:51:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2019 00:16, Marek wrote:
    > Czyli najlepszy z tych na FSB 533 MHz to będzie Core Duo T2450,
    > bo Core Duo T2700 na FSB 667 MHz to chyba się nie nadaje, bo nie mam jak
    > podkręcić magistrali w BIOS-ie laptopa, czy sama się przestawi?

    Najlepszy będzi etaki z większym cache. Żyjemy w czasach kiedy
    programiści allegro nie potrafią wydajnie wyświetlić obrazka w
    przeglądarce bez 16GB cache i biliarda instrukcji JavaScriptu. Różnica
    między 1MB a 2MB cache jest powalająca pod względem codziennego używania.

  • 65. Data: 2019-04-18 09:16:29
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 17.04.2019 o 19:53, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > zewnętrzną anteną czy bez, na przykład tu można ładnie wszystko zobaczyć:

    Mam g*no jedno/półtoragramowe czy złotą górę?  Chcę tylko powiedzieć że
    jak debila kuszą mnie mirażem 300MB, tymczasem oferują prędkość która z
    trudem otwiera WP.

    O, to coś nowego - będę miał słabiutkie osiągi, dlaczego do kuźwy nędzy
    wcześniej o tym nie pisałeś, a był tylko słychać z Twojej strony
    zachwyty nad nowymi technologiami?

  • 66. Data: 2019-04-18 10:15:27
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Apr 2019 09:16:29 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cb8244d$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <M...@j...ru> :

    >Mam g*no jedno/półtoragramowe czy złotą górę?  Chcę tylko powiedzieć że
    >jak debila kuszą mnie mirażem 300MB, tymczasem oferują prędkość która z
    >trudem otwiera WP.

    Oni oferują stację bazową(prawdopodobnie z max przepustowością 300Mbit), a co doleci
    do
    ciebie w postaci fal EM, to sprawa odległości od stacji.
    300Mbit to raczej nie osiągniesz(potrzebny odpowiedni router i antena MIMO4x4).

    Amen.

    >O, to coś nowego - będę miał słabiutkie osiągi, dlaczego do kuźwy nędzy
    >wcześniej o tym nie pisałeś, a był tylko słychać z Twojej strony
    >zachwyty nad nowymi technologiami?

    Technologia technologią, ale prawa fizyki mówią, że natężenie fali EM maleje
    odwrotnie
    proporcjonalnie do kwadratu odległości od źródła.

    Antena LTE powinna widzieć bezpośrednio antenę stacji bazowej, zwykłe drzewo, które
    zasłoni widok może spowodować, że szybkość transmisji spadnie dwa-trzy razy.
    Jeśli tą stację masz daleko, to możesz potrzebować anteny na słupie czy na dachu, i
    dobrej anteny.
    Na przykład takiej(jeśli router ma wejścia antenowe):
    https://www.cybertech.com.pl/p115,antena-dualna-lte-
    4g-15dbi-mimo.html
    https://www.cybertech.com.pl/p31,antena-wielozakreso
    wa-dualna-mimo-do-lte-hspa-gsm.html

  • 67. Data: 2019-04-18 10:47:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 17 Apr 2019 18:06:42 +0200, w <5cb74f13$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <M...@j...ru> napisał(-a):

> [...]
    > argumentu używasz faktu że to jednak nie gram a półtora. Tak, mam łącze
    > z prędkością "DO" 300MB, tymczasem nie sposób uzyskać nawet

    To może napiszesz coś konkretnego, jakiś zrzut ze speedtesta?
    Na razie tylko się pienisz i tyle.

  • 68. Data: 2019-04-18 11:26:29
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 18.04.2019 o 10:47, r...@k...pl pisze:

    > To może napiszesz coś konkretnego, jakiś zrzut ze speedtesta?
    > Na razie tylko się pienisz i tyle.

    Zwykłem pisać tylko o konkretach. Na tą chwilę na łączu "DO 300Mb" nie
    jestem w stanie wywołać okna Speedtest.

    Oczywiście dla takich jak Ty zły jest ten co oczekuje realizacji
    obietnic z głupkowatych reklam, a nie operatorzy obiecujący złote góry.

  • 69. Data: 2019-04-18 11:28:35
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 18.04.2019 o 10:15, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > ciebie w postaci fal EM, to sprawa odległości od stacji.
    > 300Mbit to raczej nie osiągniesz(potrzebny odpowiedni router i antena MIMO4x4).

    Mnie, ich klienta nic to nie obchodzi, obiecują 300Mb to niech się
    wywiązują z obietnic.
    Dlaczego Ty dopiero wobec mojego powołania faktów na wokandę zaczynasz o
    nich pisać? wcześniej były tylko ochy i achy, nad tym jakich to
    dobrodziejstw (300Mb!!)doświadczają użytkownicy od mobilnych dostawców
    netu.

> [...]
    > dobrej anteny.
    > Na przykład takiej(jeśli router ma wejścia antenowe):

    Więc na przyszłość lepiej pomyśl zanim zajmiesz zdanie w jakiejkolwiek
    kwestii. Jednym słowem oczekuję powołanie się na prawa fizyki, następnie
    krytyki reklamy próbującej z ludzi robić idiotów, a nie niezadowolonego
    klienta który twierdzi że został oszukany. Że o sensie reklamy
    powołującej się na prędkości "DO" już z litości się nie będę rozpisywał.

    O antenach nie musisz mi pisać - u mnie bez anteny zewnętrznej można
    zapomnieć o jakimkolwiek necie. I jednoczenie w całokształcie nie chodzi
    o to że tylko na krawędzi zasięgu net jest tak niewydolny, - byłem i
    sprawdzałem prędkość pod samymi przekaźnikami - uzyskiwane prędkości
    oscylowały co najwyższy wokół 1/10, zadeklarowanej reklamą przez
    dostawcę, prędkości.

  • 70. Data: 2019-04-18 11:49:16
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Apr 2019 11:26:29 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cb842c3$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <M...@j...ru> :

    >Zwykłem pisać tylko o konkretach. Na tą chwilę na łączu "DO 300Mb" nie
    >jestem w stanie wywołać okna Speedtest.

    Już tłumaczyłem, ono jest pewnie "do 300Mbit", ale w określonych warunkach(drogi
    sprzęt,
    antena MIMO4x4).
    Praw fizyki nie przekroczysz, sygnał z odległością spada, poza tym stacja bazowa też
    ma
    określoną sumaryczną przepustowość(nie wiem jakie mają łącze, ale z pewnością nie
    mają
    nieskończonej przepustowości).
    Testowałeś blosko stacji? Czym? Może to coś ma mierne fabryczne parametry? Może jest
    stare i zepsute? Źle ustawione? Sprawdzałeś w dokumentacji, ile z tego czegoś możesz
    wyciągnąć?
    Może masz słabą antenę, zawilgocone kable, kiepski router? Może stacja bazowa jest
    przeciążona userami?

    >Oczywiście dla takich jak Ty zły jest ten co oczekuje realizacji
    >obietnic z głupkowatych reklam, a nie operatorzy obiecujący złote góry.

    Jak ci to obiecali, to siadłeś w google i sprawdziłeś ile w tych obietnicach jest
    prawdy,
    czy w ciemno brałeś co ci wciskają? No to masz nauczkę na przyszłość, będziesz jednak
    musiał od czasu do czasu "pogadać z linkami", inaczej zawsze wylądujesz ze złomem w
    rękach.