    From: "JackDeJack" <J...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Usługa kalibracji monitora
    Date: Sun, 4 Jan 2009 15:00:49 +0100

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:gjq8ph$ore$1@news.interia.pl...
    > Sprawa jest bardziej zlozona niz sie wydaje. Skalibrowany monitor owszem
    > podstawa. Niestety w labie maszyny pracuja we wlasnej przestrzeni barwnej,
    > i nigdynie dostaniesz na odbitce tego co widzisz na monitorze. Po prostu
    > lab
    > ma zdecydowanie wezsza przestrzen kolorw jak monitor. Drugi krok to
    > miec profil takiego labu.

    Podpinamy profil labu pod PS na przykład i powinniśmy widzieć to co da nam
    lab na odbitce.
    Oczywiście różnic percepcji monitor vs papier się nie oszuka, ale
    skalibrowany monitor to podstawa.

    Ja pracuję na lapku Della i kalibrowałem go zarówno EyeOne i Spyderem - w
    obu przypadkach różnica jest mocno widoczna w porównaniu do
    nieskalibrowanego monitora.
    Porównywałem mojego lapka z zawodowym kalibrowanym Eizo i różnice są
    widoczne ale tragedii nie ma.

    Polecam Spydera - tani, prosty w obsłudze - wyższe wersje to więcej opcji.

    Co do częstości kalibracji - raz na miesiąc, lub jak ktoś ci dotknie
    zaklejonych dla bezpieczeństwa przycisków na monitorze ;)

    JDJ