    From: marjan <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
    Date: Sun, 04 Apr 2010 20:56:40 +0200
    Sender: m...@s...agh.edu.pl

    Tomasz Pyra pisze:

    > To jest uszczelka pokrywy rozrządu.
    > Znajduje się _nad_ głowicą.
    > Oddziela głowicę od komory w której jest wałek rozrządu.
    >
    > Głowica to to z czego wychodzi kolektor wydechowy.
    > Uszczelka pod głowicą znajduje się pod nim.

    Dzięki, młody jestem, kompletnie się na budowie silnika nie znam, a
    będąc właścicielem auta przynajmniej jakieś podstawy chciałbym mieć.

    > Raczej nie - uszczelka jest włożona między blok a głowicę i bardzo mocno
    > ściśnięta.
    > Jest tam szczelina w której jest ta uszczelka, ale możliwości
    > pooglądania UPG bez rozebrania silnika nie ma.

    j/w. - dzięki

    > A tak w ogóle to o co chodzi? :)
    > Olej wycieka tamtędy?

    Chyba wycieka mi olej (jest tam mokro i tłusto), ale w tym miejscu co
    zaznaczyłem na rysunku (ta gumowa uszczelka, jak nazwałeś uszczelka
    pokrywy rozrządu).
    Nie wiem czemu ubzdurało mi się, że to może być uszczelka pod głowicą ;)

    Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną"
    część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe?
    Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

    P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za
    bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)?

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana