  • Data: 2019-01-07 07:59:27
    Temat: Re: Uwagi odnośnie książki Stroustrupa
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ogólnie wydaje mi się, że gdybyś odnosił się do rzeczy,
    > które napisałem, zamiast do tych, które wydaje Ci się,
    > że napisałem, obaj byśmy na tym skorzystali.

    Przecież się nie da. Muszę odnosić się do tego, co mi się wydaje. Potem Ty musisz się
    denerwować tym, co Ci się wydaje, że ja się odniosłem. Żeby było śmieszniej, żaden z
    nas nie jest w stanie udowodnić, że tego nie robi. Taka już nasza niedoskonałość.

    > Kwestia tego, czy występuje "konieczność kopiowania" argumentów, ma
    > sens tylko w kontekście, w którym dokonujemy modyfikacji argumentów.

    Nie, to jest też kwestia miejsca wywołania (nie wszystko co wołający chciałby
    przekazać można przekazać przez referencję), wydajności, semantyki wyjątków oraz
    wielowątkowości. W C++ te rzeczy są ważne. Oczywiście, są też języki, gdzie te rzeczy
    nie są ważne.

    Nic, czego by się nie dało zrobić maszyną Turinga. Ale ludzie jednak wolą to mieć,
    niż nie mieć.

    > Dzięki. Lubię konkrety, a w szczególności obiektywne sformułowania
    > w rodzaju "bardziej czytelny kod".

    Ja nie mam żadnego problemu z subiektynymi sformułowaniami. Zwłaszcza po Twojej
    deklaracji z innego postu, że przedstawiasz tutaj swoje wrażenia i opinie nt. C++.

    ograniczonej formy lambdy, bez konieczności posiadania garbage collectora.

    > Używając garbage collectora napisanego w Schemie bez upward-closure.

    Rozumiem. W C++ też nie ma garbage-collectora właśnie po to, żeby można było go sobie
    samemu napisać.

    > Być może. Takie użycie sugeruje sam komplikator, do którego podaje się
    > flagę -std=gnu99 (zamiast np. -std=c99).

    Ja trochę inaczej rozumiem słowo "standard". Subiektywnie, oczywiście.