  • 61. Data: 2020-01-19 17:42:24
    Temat: Re: VW zaproszony do kasy ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2020 17:06:03 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Mateusz,
    > Saturday, January 18, 2020, 10:45:57 AM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Bądź konsekwentny i nie używaj demagogii - jeśli piszesz o CO2, to do
    > końca - również CO2 ze spalin wróci do biomasy - rośliny nie
    > wybrzydzają. Wyczerpywanie zasobów paliw kopalnych wymusi OZE oraz
    > poszukiwanie innych źródeł energii i samo w sobie - o ile zachowamy
    > rozsądek - nie stanowi zagrożenia innego poza samym wyczerpaniem.

    Pod warunkiem, ze tej biomasy przybedzie.
    A w Australii raczej wroci do stanu przed pozarem.

    J.

  • 62. Data: 2020-01-19 17:43:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak się ociepli, to wzrośnie wilgotność powietrza, powstaną chmury i
    > odbiją światło słoneczne. Albedo lodowców ma mały wpływ na klimat w
    > porównaniu z albedo chmur w paśmie tropikalnym.

    Dupa - chmury per slado są sprzężeniem dodatnim. W zasadzie nie ma
    żadnego ujemnego;)

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2020-01-19 18:02:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, January 19, 2020, 5:42:24 PM, you wrote:

    > Pod warunkiem, ze tej biomasy przybedzie.
    > A w Australii raczej wroci do stanu przed pozarem.

    Wilgoć, która trafia do atmosfery musi w końcu się z niej uwolnić.
    Wcale się nie zdziwię, jak już niedługo naukowcy zaczną przebąkiwać o
    odradzaniu się zieleni na obrzeżach Sahary...

    Obecnie flora jest limitowana ZA NISKIM poziomem CO2. Widać to
    wyraźnie w szklarniach, gdzie bez pakowania ton CO2 nie masz co liczyć
    na dobrą produkcję. Wiesz jaką długość osiąga krzew pomidorów w
    warunkach szklarniowych? Ponad 10 metrów przez sezon. Leją wodę,
    pakują nawozy i CO2, słoneczko daje radę. A jak nie daje, to się
    doświetla jak w Siechnicach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2020-01-19 18:48:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 18:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Obecnie flora jest limitowana ZA NISKIM poziomem CO2.

    Jasne, i jak osiągniemy systematyczne temperatury +50 stopni C w
    Europie to na kompletnie spalonych polach buraki będą pięknie rosły.

    Mateusz

  • 65. Data: 2020-01-19 19:02:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Jan 2020 19:59:56 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kwestia przyjetej nomenklatury. W sumie bez znaczenia.

    Nomenkulatura taka, ze truciem tego nazwac nie mozna :-)

    > Jak masz lepszy trop to dawaj - swiat nauki czeka!

    Przypominam, ze ~15 tys lat temu tu byl lodowiec.
    I co ten Neandertalczyk spalil, ze stopil ?

    J.

  • 66. Data: 2020-01-19 19:05:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2020 18:02:27 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Wilgoć, która trafia do atmosfery musi w końcu się z niej uwolnić.
    > Wcale się nie zdziwię, jak już niedługo naukowcy zaczną przebąkiwać o
    > odradzaniu się zieleni na obrzeżach Sahary...

    Od lat mowia raczej o stepowieniu.

> [...]
    > warunkach szklarniowych? Ponad 10 metrów przez sezon. Leją wodę,
    > pakują nawozy i CO2, słoneczko daje radę. A jak nie daje, to się

    I dodaja w Siechnicach CO2, czy tylko swieca ?

    J.

  • 67. Data: 2020-01-19 19:12:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 19:02, J.F. pisze:

    > Przypominam, ze ~15 tys lat temu tu byl lodowiec.
    > I co ten Neandertalczyk spalil, ze stopil ?

    Zapewne masz rację, że neardentalczycy nie mieli wpływu na klimat 15
    tysięcy lat temu. Głównie dlatego że co najmniej jakeś 10 tysięcy lat
    wcześnie wyginęli:P

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-01-19 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Jasne, i jak osiągniemy systematyczne temperatury +50 stopni C w
    > Europie to na kompletnie spalonych polach buraki będą pięknie rosły.

    Ale to musi być jakas ogolnoudostepniana bujda bo nie pierwszy raz to
    słysze... Az sie zastanawiam jak to wszystko rosło jak człowiek nie
    emitował...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 69. Data: 2020-01-19 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

> [...]
    > warunkach szklarniowych? Ponad 10 metrów przez sezon. Leją wodę,
    > pakują nawozy i CO2, słoneczko daje radę. A jak nie daje, to się

    Serio widziałes jak rosna pomidory i uwazasz ze to ma cokolwiek wspolnego
    z tradycyjna uprawa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 70. Data: 2020-01-19 20:10:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 18:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Ale to musi być jakas ogolnoudostepniana bujda bo nie pierwszy raz to
    > słysze...

    Tak, Zenek jakiś czas temu podobne głupoty pisał. RoMan widać uwierzył.
    Zaraz pewnie będzie namawiał rolników do wyjazdu na Saharę żeby
    pomidory uprawiać. :) Co do Zenka nie mam złudzeń, ale RoMan to
    skądinąd inteligentny człowiek, dziwię się że ulega takiej propagandzie.

    To, że rośliny potrzebują CO2 do rozwoju nie jest żadną tajemnicą -
    wszak to ich podstawowy budulec. Ale ci wszelkiej maści sceptycy
    zapominają, że w tej całej ekologii nie o gołe CO2 chodzi, tylko o
    dalszy łańcuch skutków.

    Mateusz