    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
    Date: Tue, 8 Jan 2013 19:50:06 +0100

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-01-08 18:24, megrims pisze:
    > Inna sprawa to ja nie jestem za tym, aby wszyscy zapierdalali
    > ile fabryka da. Wiemy, że na trasie Wrocław-Katowice zanim
    > odpalono A4 ginęło 500 osób rocznie. Teraz ginie 4. Czyli jak
    > to jest z tą prędkością?

    >140 km/h na autostradzie bez skrzyżowań to co innego, niż 140 km/h na
    >jednopasmówce (taka tam była?).

    Skad te dane ?
    Jednopasmowki tam juz od dosc dawna nie ma, autostrady stopniowo
    przybywalo.
    Nawet jak byla, to droga nietypowa jak na warunki krajowe.

    Natomiast dzis ... na calej DK4 zginelo 47 osob w 2010 i 51 w 2011.
    Ile z tego na autostradzie - policja nie chce powiedziec.
    Ale na A4 barierka mocno pogieta. Musze kiedys policzyc - mam wrazenie
    ze od jednej strony czesciej :-)

    > Autostrady w Polsce powinny być uwolnione na wzór niemiecki.
    > Tam jest powiedzenie Freien Wegen für freien Leuten.
    > Uwolnione drogi dla wolnych ludzi.

    Ale tam tez sa glosy ze za szybko i trzeba ograniczyc.

    >No nie wiem... U nas to by się chyba "nie przyjęło". Z drugiej strony
    >Polacy jeżdżą w Niemczech na ich autostradach bez ograniczeń i... nie
    >giną jakoś masowo. Może warto spróbować (na początek ciężarówki ;) ).

    U nas i tak malo osob jedzie dozwolone 140 ..

    >Jeszcze jedno - w Niemczech brak ograniczeń dotyczy zasadniczo
    >odcinków minimum trzypasmowych poza aglomeracjami, kreutz'ami

    Nie, nie tylko. wezly owszem, wolniej, ale poza tym ograniczenia sa
    rzadkie.
    Tylko ze w wielu przypadkach ruch jest taki ze nawet 130 pojechac sie
    nie da.
    Ale wtedy oni dorabiaja trzeci pas ... i zdejmuja ograniczenia, jesli
    byly.

    >itp. Ale tak już zupełnie poważnie - podniesienie do 160 km/h to by
    >IMO nie zaszkodziło.

    Zysk znikomy, bo takiej sredniej i tak nie uzyskasz, a na calej trasie
    ile zaoszczedzisz - 5minut ?
    Za to ryzyko jak ciezarowka droge zajedzie sporo wieksze.

    Zreszta - na autostradzie stawiac FR sie nie oplaca ... wiec mozna
    szybciej i bez ryzyka.
    Uwaga - ostatnio widzialem ITD na A4, ale na wezle bylo ograniczenie.

    A nawet jak beda, to mandat nie bedzie duzy, no chyba ze megrims
    pojedzie :-)

    J.