  • Data: 2011-06-29 02:02:19
    Temat: Re: Weekend bez ofiar ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Wednesday, June 29, 2011, 1:36:30 AM, you wrote:

    [...]

    > No dobra - kiedys wiecej jezdzilem 120 po zwyklych drogach niz dzis.

    Starzejesz się po prostu ;)

    > Spod niezaleznosci sie wyzwolili, do Unii wstapili, Unia dala na nowe
    > autostrady .. no ale mniej wiecej o tym mowie - stabilne panstwo.
    > Dla mnie srednia - wole Niemcy :-)

    Nudy.

    > Skala. w 1976 bylo w Austrii 45tys wypadkow z 2131 zmarlymi. w 2009
    > 37tys wypadkow z 633 ofiarami smiertelnymi.
    > http://www.kfv.at/unfallstatistik/uploads/media/OEst
    erreich.pdf

    U nas pomiędzy 1988 a zeszłym rokiem też prawie dwukrotna zmiana.

    > Samochody teraz trzy razy mocniejsze ? Czy to ESP i ABS sie tak sie
    > objawia ?

    Pasy i poduszki raczej. W latach 70-tych stref zgniotu jeszcze nie
    było. Dopiero przełom 70/80 zaczął poważne podejście do
    bezpieczeństwa.

    > P.S. Znow chyba jakies rozne sposoby liczenia - my tez mamy ~40 tys
    > wypadkow, ale ich jest 8 mln.

    Ale u nas jest podział na wypadku (ranni i zabici) i kolizje.

    > PPS. w 2000 roku oni mieli 976 ofiar smiertelnych. to tak
    > proporcjonalnie na nasz kraj byloby to ok 4000 ... i tyle mamy teraz.
    > Ale u nas jezdza te samochody co u nich 10 lat temu :-)
    > Moze nie tak zle z ta nasza wypadkowoscia ?

    Oczywiście, że nie jest.

    > PPPS. Obowiazkowe swiatla na smiertelnosc w Austrii nie mialy zadnego
    > zauwazalnego wplywu.

    Zobaczymy co bedzie po zniesieniu obowiązku...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl