  • Data: 2017-10-12 20:06:34
    Temat: Re: Wieloużytkownikowy serwer udp?
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-12 o 19:04, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    e.html

    > Ale przecież napisałem, że nie chodzi o websockety bo to inna bajka,
    > osobna (nowa) technologia i do czego innego służąca. A jeśli chodzi
    > o źródła serwerów... jedynie serwery pokroju Apache czy IIS są tu
    > istotne, bo to one trzymają na swoich plecach internet, a żeby zbadać
    > źródła takiego Apache to ...jestem za chudy w uszach. Stąd dopytuję,
    > może ktoś w tym siedzi zawodowo i po prostu wie.

    Z ciekawości zerknąłem do Wikipedii
    (https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_persistent_conne
    ction), piszą, że
    dla HTTP 1.1 jest to (keepalive) zachowanie domyślne. Apache ma
    domyślnie ustawiony dość krótki czas utrzymywania połączenia (15 i 5
    sekund w zal. od wersji).

    ,,HTTP 1.1
    In HTTP 1.1, all connections are considered persistent unless declared
    otherwise.[1] The HTTP persistent connections do not use separate
    keepalive messages, they just allow multiple requests to use a single
    connection. However, the default connection timeout of Apache httpd 1.3
    and 2.0 is as little as 15 seconds[2][3] and just 5 seconds for Apache
    httpd 2.2 and above.[4][5] The advantage of a short timeout is the
    ability to deliver multiple components of a web page quickly while not
    consuming resources to run multiple server processes or threads for too
    long.[6]"

    Bardzo popularny Nginx (popularniejszy na mocno obciążonych witrynach od
    Apache, https://w3techs.com/technologies/cross/web_server/ra
    nking) ma
    ten czas domyślnie ustawiony na 75 sekund, czyli już dość długo). Można
    to ustawić w konfiguracji w zależności od potrzeb za pomocą dwu opcji:

    Syntax: keepalive_requests number;
    Default: keepalive_requests 100;
    Context: http, server, location
    This directive appeared in version 0.8.0.
    Sets the maximum number of requests that can be served through one
    keep-alive connection. After the maximum number of requests are made,
    the connection is closed.

    Syntax: keepalive_timeout timeout [header_timeout];
    Default: keepalive_timeout 75s;
    Context: http, server, location
    The first parameter sets a timeout during which a keep-alive client
    connection will stay open on the server side. The zero value disables
    keep-alive client connections. The optional second parameter sets a
    value in the "Keep-Alive: timeout=time" response header field. Two
    parameters may differ.

    The "Keep-Alive: timeout=time" header field is recognized by Mozilla and
    Konqueror. MSIE closes keep-alive connections by itself in about 60 seconds.

    Dokumentacja i źródła tego serwera są dostępne na http://nginx.org/