  • 31. Data: 2015-07-19 17:32:35
    Temat: Re: Windows-8 vs. FTDI
    Od: s...@g...com

    użytkownik s...@g...com napisał:

    > Nie zmieniaj tematu, powiedz fachuro co zrobić, aby FT2232H było wykrywalne pod W8.

    Az wierzyć mi się nie chce. Czyli jak wsadzasz bolca usb
    to co? Absolutna cisza? Manager urządzeń coś widzi?

  • 32. Data: 2015-07-19 18:55:39
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-07-19 o 05:02, s...@g...com pisze:

    > Jakiej merytorycznej treści Ci brakuje? FT2232H nie jest widziane pod W8 i koniec
    kropka. Dotyczy to nie tylko mojego badziewia, ale również np. Xilinx Platform Cable.

    Istotnie brak merytorycznej treści. Napisałeś, że FT2232H nie jest
    widziane pod W8 i kropka. Ale nie napisałeś czy system widzi sprzęt, czy
    próbuje zainstalować sterowniki, jaki zgłasza błędy przy ich instalacji?
    Jaki to windows? 32 czy 64?
    Nie potrafisz zdiagnozować problemu i uważasz, że nie masz obowiązku
    wgłębiać się w przyczynę. Ale to ty dostarczasz urządzenie i ty masz
    obowiązek udzielić klientom wsparcia, więc nie możesz stwierdzić, że nie
    działa i kropka. Ludzie na grupie próbują się dowiedzieć w czym jest
    dokładniej problem, to się wściekasz, jakbyś nie widział, ze chcą ci pomóc.
    Po pierwsze to mogłeś dawać podrobione układy i nowe sterowniki brickują
    je. Temat był opisany na grupie. Poza tym może być jakiś błąd w pliku
    inf. Ja kiedyś męczyłem się ze sterownikami na W8 64 od programatora
    Freddiego opartego na FT2232L. W końcu znalazłem poradę jak w przypadku
    Amonteca przerobić INF i jak zmusić W 8 do akceptacji niepodpisanych
    sterowników. Da się. Zresztą FTDI w najnowszych sterownikach pisze, że
    pracują z W8, a z kolei w opisie jest podane ze obsługują FT2232H. Czyli
    nikt nie wycofał się ze wsparcia dla FT2232H.
    Tak więc nie wyładowuj frustracji tylko daj się pokierować ludziom,
    którzy próbują ci pomóc.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2015-07-19 18:59:06
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-07-19 o 14:26, s...@g...com pisze:

    > 1) Napisz to samo do Xilinxa, bo ich badziewie (Xilinx platform cable) też nie
    działa pod W8, bo komunikacja jest zrobiona na FT2232H.

    A masz oryginalnego Xilinx platform cable czy klona?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2015-07-19 19:01:59
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-07-19 o 17:22, s...@g...com pisze:

    > Jakoś se tam daję radę z czytaniem.

    > O bezproblemowości FT2232H vs. W8 masz wiedzę praktyczną, czy wyczytaną?
    >
    > Podaj przykład znanego Ci urządzenia z komunikacją za pośrednictwem FT2232H, które
    działa prawidłowo (w ogóle działa) pod W8.

    Czyżbym w moim poście użył słowa "bezproblemowo"?

    http://alanstechnotes.blogspot.com/2014/05/a-low-cos
    t-jtag-debugger-for-raspberry.html

    I naprawdę warto przeczytać dokumentację, można tam np. znaleźć
    prawdopodobną przyczynę twoich problemów.

    JK

  • 35. Data: 2015-07-19 19:39:25
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-07-18 04:57, s...@g...com wrote:
    > Im "nowiej", tym gorzej!! Mam skonstruowane własne badziewie komercyjne.Taka
    'puszka' co po podpięciu się przez USB pod kompasa+soft staje się 'czymś tam'. A
    klienci, jak to klienci... Przesiadają się na coraz to nowsze wersje Windy.

    > I coraz częściej wydzwaniają do mnie z pretensjami, że moje badziewie nie jest
    rozpoznawalne pod W8. Komunikację przez USB zrobiłem z wykorzystaniem FT2232H i cóż
    ja dalej mogę? NIC!!

    > A głupota użytkowników nie zna granic!! Wielu z nich ma niezbyt nowe kompasy,
    niektórzy twierdzą, że najlepszym systemem na tym kompasie było XP lub Wiśta.

    > No to po kiego Wacka zainstalowaliście te nowe "wynalazki"? A jak się Wam to nie
    podoba, to dlaczego nie robicie reinstalki starszych systemów i zawracacie mi gitarę?

    > Po prostu curwa kyrk!! To ja jestem odpowiedzialny za to, że nowe wynalazki M$
    wpieniają użytkownika i nie gadają z FT2232H.

    > Baaa... Jestem straszony nawet niezawisłym !!
    >
    > Co Wy na to ?

    Ale to widziałeś, prawda ?

    http://www.ftdichip.com/Support/Documents/AppNotes/A
    N_234_FTDI_Drivers_Installation_Guide_for_Windows_8.
    pdf

    Adam

  • 36. Data: 2015-07-19 19:46:08
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2015-07-18 o 15:05, s...@g...com pisze:

    > Nie wiem do kogo "pijesz".

    A kogo zacytowałem?

    > Jeżeli do mnie, to Ci powiem że Xilinx to też wrzód na dupsku, bo Xilinx platform
    cable nie działa pod W8. Dlaczego? Dlatego, że też jest skonstruowany w oparciu o
    dokładnie tą samą kostkę do komunikacji przez USB.

    A jakie to ma znaczenie dla twoich klientów jak bardzo sprawę skopał xilinx?

    > Wrzodem jest FTDI i M$! Tego drugiego nie da się obejść.

    Nie wiem jak bardzo te dwie firmy zawiniły, ale podejrzewam, że sprawa
    wynika bardziej z tego, że tobie nie chce się raz na parę lat sprawdzić
    jak twoje dzieło działa na nowej wersji okien i przygotować dla klientów
    (np. na stronie swojej firmy) zaktualizowaną instrukcję instalacji i
    przetestowaną paczkę z driverami.

  • 37. Data: 2015-07-20 17:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >też wrzód na dupsku, bo Xilinx platform cable nie działa pod W8.
    >Dlaczego? Dlatego, że też jest skonstruowany w oparciu o dokładnie tą
    FT2232H.

    >Wrzodem jest FTDI i M$! Tego drugiego nie da się obejść. Zmieniam w
    >kolejnych badziewiach na Cypress'a.

    Ja tam nie wiem, ale tak naiwnie mi sie wydaje, ze jak producent robi
    cos przeznaczone do wspolpracy z Windows, to powinien miec jakiegos
    speca, ktory zna sie na pisaniu driverow pod tenze Windows.

    Owszem - to oznacza koniec malych producentow ...

    J.

  • 38. Data: 2015-07-20 17:50:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    >I nie piszę ze złośliwości, a z doświadczenia i to nawet z
    >dzisiejszego. Urządzenie z interfejsem WWW. Interfejs działa u mnie
    >na Firefoksie na PC. Nie działa poprawnie u klienta na tablecie.
    >Dlaczego? Bo jak się okazało, użyłem niestandardowej funkcji
    >JavaScript, której nie było na androidowej przeglądarce. I co, powiem
    >klientowi, że ma sobie na tablecie zainstalować Firefoksa, albo że
    >nie obchodzi mnie jego tablet? Nie. Sprawdzam co jest nie tak i
    >przerabiam.

    Mozna tak, mozna "nie supportujemy tabletow - nie znamy pana tableta
    ani tysiecy innych, prosze zainstalowac Firefoxa, moze ruszy", mozna
    "wersja 2.53 dziala, wczesniejsze nie" :-)

    Logowanie do strony t-mobile nie dziala na smartfonach, tzn na
    samsungach, ktore oni tez sprzedaja.
    I nie widze checi poprawy :-)

    J.

  • 39. Data: 2015-07-20 18:28:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    s...@g...com wrote:

    > Po prostu curwa kyrk!! To ja jestem odpowiedzialny za to, że nowe wynalazki M$
    wpieniają użytkownika i nie gadają z FT2232H.

    OK, ale pomijając ocenę emocjonalną, to właściwie kto zawinił?
    MS się nie trzyma standardów, czy FTDI się nie trzyma standardów?
    Nie interesuje mnie tu, "bo kiedyś działało", a jedynie strona
    techniczna problemu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 40. Data: 2015-07-20 18:35:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mirek wrote:

    > No więc w takim razie FTDI ma wybór: napisać/poprawić sterowniki pod W8
    > i sprzedawać FT2232H nadal, licząc na stałych klientów...

    I mnie się tak wydaje, że to FTDI poszło na skróty i napisało
    sterowniki przy jakichś niejawnych założeniach, "bo przecież działa".
    A potem baty za to zbiera MS -- typowe pretensje do garbatego, że ma
    dzieci proste...

    Natomiast wniosek z odejściem od FTDI jest słuszny i z innych powodów:
    nie kto inny nadużył przecież niedawno kanału aktualizacyjnego MS do
    uszkodzenia podróbek.

    Pozdrawiam, Piotr