eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWskaźnik naładowania akumulatora › Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pv46g2$mjc$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <pv6hf5$k21$1@news.icm.edu.pl> <pv886c$616$2@dont-email.me>
    <pv89no$73d$1@news.icm.edu.pl> <pv94nt$h60$1@dont-email.me>
    <pv95vl$621$1@news.icm.edu.pl>
    <5c1844f3$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
    <pva4ju$tni$1@news.icm.edu.pl>
    <5c18c8ed$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <pvec11$nbn$1@news.icm.edu.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Wed, 19 Dec 2018 22:47:27 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <pvec11$nbn$1@news.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 51
    Message-ID: <5c1abca4$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.86.4
    X-Trace: 1545256100 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 213.238.86.4:54920
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4511
    X-Received-Body-CRC: 241879934
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646619
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-19 o 22:08, kk pisze:
    > On 2018-12-18 11:15, LordBluzg(R) wrote:
    > ...
    >>
    >> Już tu pisałem, że najprosciej sobie woltomierz/ładowarkę wjebać w
    >> gniazdo zapalniczki i po przekręceniu kluczyka odczytać wartość.
    >> Generalnie też jest to do dupy bo mam takie auto, które stoi w garażu
    >> a że jeździ nim kobieta sporadycznie, to odłączanie aku nie wchodzi w
    >> grę bo se klemy nie przykręci, mogę jej wyłącznik zrobić ale radio się
    >> resetuje. Łażę tam co jakiś czas i sprawdzam to jebane napięcie.
    >> Generalnie też to wszystko do dupy bo nawet jesli ostatnim woltem auto
    >> odpali, to robi 20km i chuja z takim doładowaniem aku, bo się nie
    >> doładuje. Woltomierz wstawiłem tam tylko po to, że jak kobieta wsiada,
    >> przekręca kluczyk i odczyta że jest 11,6V to ma podłączyć to pod
    >> prostownik na 5 godzin minimum, czy jedzie czy nie jedzie. Baba nie
    >> rozkminia że nie można codziennie ładować tego prostownikiem albo
    >> cyklicznie, co tydzień tym bardziej że prostownik jest gdzie indziej
    >> bo garaż nie ma zasilania. Aku nowy ale jak czasem auto stoi 3
    >> tygodnie to się rozładuje. Nie ma ustaleń, gdzie i kiedy pojedzie i
    >> jaki czas bedzie ten jebany alternator nakurwiał ampery więc
    >> woltomierz robi tutaj jako przypominajka że trzeba podładować z
    >> prostownika. Drugą zaletą takiego woltomierza jest wskazanie stanu
    >> pracy alternatora. Już się zdarzyło że jebnął regulator i w poprzednim
    >> aku wygieły się płyty i do wyjebania. Teraz jak zobaczy powyżej 15v i
    >> będzie reakcja to można uratować takie aku przed ujebaniem.
    >
    > No to właśnie o takiej sytuacji mówię, że zostawiam komuś samochód kto
    > słabo go ogarnia a potem zastaję kompletnie rozładowany akumulator. Ta
    > osoba nie będzie analizowała wskazań woltomierza więc najprościej będzie
    > podłączyć coś, np moduł ESP, co mi to prześle do domu. I może sobie
    > nawet na miejscu napięcie wyświetlać, ale raczej naiwniactwem byłoby
    > liczyć na to, że zostanie to zrozumiane i pójdzie za tym właściwa reakcja.

    To też nie jest takie hop. Wskaźnik, który podłączysz nie wyczai
    pojemności a spadek napięcia nie do końca jest wymierny. U mnie działa
    to tak, że baba ma przekręcić kluczyk i włączyć postojowe, żeby obciązyć
    aku i odczytać woltomierz. Zdarzało się nie raz, że woltomierz pokazuje
    11,8V , przekręcasz kluczyk i lampki gasną i pizda. Jak przekręci
    kluczyk, obciązy aku i odczyta 11,6 to ma ładować ten aku, po jeździe
    czy przed w zależności jak ma czas ale bezwzględnie. Pół roku z tym
    walczyłem bo mnie wkurwiało już odpalanie na kablach. Zaczaiła te 11,6 i
    procedura leci dalej, znaczy pilnuje :)...bo jej zależy. Co innego jak
    jest tympy user i ma to w dupie. Ja też musiałem dokładnie sprawdzić do
    ilu może być ten spadek z 12v, żeby jeszcze rozrusznik zakręcił
    możliwie. Wyszło 11,6. Uzależnione jest to oczywiście od pojemności aku
    i pojemnosci silnika w moim przypadku Mitsu Colt 1,3L a aku to 45AH.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>
    POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 20.12.18 11:44 T.
  • 20.12.18 21:36 kk
  • 20.12.18 21:38 kk
  • 21.12.18 00:04 LordBluzg(R)
  • 21.12.18 18:14 kk

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: