  • 71. Data: 2013-05-21 12:23:32
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 12:19:14 UTC+2 użytkownik Wojciech Spook Sura napisał:

    > Zatem C# zdecydowanie.
    >

    > Pozdrawiam -- Spook.

    Odnośnie punktu:
    "7. Możliwość budowania aplikacji dla Windows i Linux (ewentualne przekompilowanie
    pod drugim systemem, jak w Lazarusie (FPC) albo MONO) "

    jak to w praktyce wygląda z MONO? Chcąc wypuścić aplikację na Windowsa i Linuxa
    opłaca się używać Visual Studio Express Edition pod Windowsem czy lepiej od razu na
    obydwu systemach tworzyć w MONO Develop?
    Podejżewam, że nie da się jednego projektu pisać równolegle pod Windowsem i Linuxem?

    --
    Przemek

  • 72. Data: 2013-05-21 12:23:46
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-21 12:19, Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > Zatem C# zdecydowanie.
    Zaprawdę powiadam Ci nie masz racji.
    Założę się z Tobą, że to samo zrobię w Delphi szybciej i na pewno nie
    gorzej (a może nawet i zdecydowanie lepiej) niż ty w C#.
    Pamiętaj, że mowa o bazach danych klient serwer - dobrze Ci radzę,
    zastanów się czy na pewno chcesz się ze mną założyć w tym kontekście ;-)

    --
    wloochacz

  • 73. Data: 2013-05-21 12:26:39
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-21 12:21, Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > No to aż się prosi C# tutaj. Jest podobny do Javy (przenosiłem kod
    > mojego modułu z C++ do Javy - 40k linijek w tydzień, potem z Javy do C#
    > w niecały dzień) i masz EXEki.
    To nic nie znaczy, a wszystko zależy od tego co to był za kod.
    Jeśli Twój kod nie był zależny od bibliotek 3RD np. do obsługi bazy
    danych (a pewnie nie był) to mogłeś zrobić to i w 1h automatem.

    > Pod Linuksem masz (Mono),
    A to działa równie dobrze jak pisanie w Lazarusie...

    > więc jedyne co
    > musisz znaleźć, to jakiś wieloplatformowy framework GUI
    To taki nic nie znaczący drobiazg zwłaszcza w systemach z graficznym UI,
    prawda?

    --
    wloochacz

  • 74. Data: 2013-05-21 12:58:52
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 12:23 wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> pisze:

    > Zaprawdę powiadam Ci nie masz racji.

    Moja odpowiedź wynikła z przekory. Przekonujesz do Delphi, ale brakuje mi
    tu rzeczowej argumentacji, dlaczego akurat to środowisko góruje nad innymi
    w tej kwestii?

> [...]
    > Pamiętaj, że mowa o bazach danych klient serwer - dobrze Ci radzę,
    > zastanów się czy na pewno chcesz się ze mną założyć w tym kontekście ;-)

    Pytanie tylko, czy przegram z uwagi na różnicę w doświadczeniu, czy z
    uwagi na faktyczne różnice we frameworkach, dokumentacji, bibliotekach,
    wsparciu community itp. Efektywnie, jeśli tylko mechanizmy bazodanowe są
    dostępne w postaci jakiejkolwiek DLLki, to od ręki można to zwrapować w C#
    i oprzeć na tym dowolną aplikację - WPF, WF, ASP.NET i tak dalej; jeśli
    nie, to musi istnieć jakaś specyfikacja protokołu, na bazie której można
    oprogramować odpowiedni wrapper. Dalej, na bazie takiego wrappera można
    swobodnie zbudować framework, który - być może - będzie miał identyczną
    składnię, co ten w Delphi (a chciałbym zauważyć, że w tej chwili sam język
    C# ma więcej możliwości niż język Delphi, więc część funkcji dałoby się
    być może zaimplementować znacznie łatwiej). Jeśli mówimy o VCLu, to
    WinForms są równorzędnym wrapperem na WinAPI, więc i interface można
    zbudować w podobny sposób. FireMonkey można w pewnym stopniu przeciwstawić
    WPFowi, jeśli już o tym mowa.

    Technicznie nie widzę żadnego powodu, dla którego Delphi miałoby tu
    zwyciężyć nad C# (szczególnie w połączeniu z C++). Chętnie posłucham, na
    czym polega przewaga tego pierwszego języka (i środowiska) nad drugim.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 75. Data: 2013-05-21 13:40:09
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-05-21, wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> wrote:

    > Może tak być, ale tylko dla kogoś kto robić tego nie potrafi.

    Oczywiście. Tylko że nie widziałem na oczy administratora baz
    Firebird/InterBase, a dopiero na tym poziomie można było jakieś trzy
    lata temu czuć się w miarę pewnie z tym silnikiem. Firebird to drobna
    baza, a jako taka będzie pewnie zarządzana przez kogoś, kto ma masę
    innych systemów pod sobą.

    > Zgadzam się w całej rozciągłości, ale pod jednym warunkiem.
    > Tym, którzy wypowiadają się publicznie w temacie o którym niewiele
    > wiedzą, powinno się obcinać jęzor.

    Zgoda. Jesteś programistą, nie administratorem. To jak z twoim jęzorem?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 76. Data: 2013-05-21 13:59:12
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 21 May 2013 10:34:23 +0200, wloochacz napisał(a):

    > A jakiś konkret?
    > :D

    Znasz kogos kto napisal jakis wiekszy soft w Delphi? Moze jakies ERP lub
    MRP? :>
    Czy ten ktos musial uzywac Delphi w wersji Architect za 4200 Euro czy moze
    wystarczyla mu wersja Professional za niecaly tysiac? Hm... no wlasnie :P

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 77. Data: 2013-05-21 14:00:48
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 21 May 2013 02:49:31 -0700 (PDT), boryspower napisał(a):

    > Myślałem o Delphi... ale Lazarus to prawie to samo, a bardziej otwarte i darmowe

    Moglbys uzyc tego "prawie to samo" porownujac Fiata Punto z Honda Accord? Bo
    mniej wiecej tak by mozna poerownac Lazarusa i Delphi.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 78. Data: 2013-05-21 15:32:42
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-05-21 13:40, Stachu 'Dozzie' K. pisze:> On 2013-05-21,
    wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> wrote:

    > Oczywiście. Tylko że nie widziałem na oczy administratora baz
    > Firebird/InterBase,
    Stop.
    A dlaczego nie widziałeś?
    FB to nie Oracle, jest prosty, szybki i skuteczny.
    Instalujesz i działa.
    Pojawiają się pewne problemy, ale w zdecydowanie większych instalacjach
    i prawie zawsze są one spowodowane pracą projektantów-programistów.
    Po prostu niektórzy potrafią spartolić całkiem proste zagadnienia i mają
    absolutną awersję do czytania czegokolwiek...

    > a dopiero na tym poziomie można było jakieś trzy
    > lata temu czuć się w miarę pewnie z tym silnikiem.
    Ciekawe skąd taka opinia, Panie Administratorze?
    Poparta czym?

    > Firebird to drobna
    Drobna i dobra.

    > baza, a jako taka będzie pewnie zarządzana przez kogoś, kto ma masę
    > innych systemów pod sobą.
    FB praktycznie nie wymaga zarządzania, jeśli aplikacja która na niej
    działa zrobiona jest z głową.

    > Zgoda. Jesteś programistą, nie administratorem. To jak z twoim jęzorem?
    Z jęzorem świetnie, ale przypominam że dalej poruszasz się w obszarach o
    których masz nikłe pojęcie...
    Co do tego że nie jestem administratorem - w sumie to raczej już nie
    jestem, ale całkiem niedawno zdarzało mi się być; ale OK - nie jestem.

    A wracając do FB - na czym polega Twój problem z FB, może ktoś będzie
    potrafił Ci pomóc z tym z czym sobie nie radzisz?

    --
    wloochacz

  • 79. Data: 2013-05-21 17:14:41
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Tue, 21 May 2013 14:00:48 +0200 po głębokim namyśle R.e.m.e.K rzekł:

    > Moglbys uzyc tego "prawie to samo" porownujac Fiata Punto z Honda
    > Accord? Bo mniej wiecej tak by mozna poerownac Lazarusa i Delphi.

    W takim razie C++ to Nothrop Grunnman B-2 Spirit. NMSP, żadnych flame'ów

    --
    Edek

  • 80. Data: 2013-05-21 18:13:37
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 21 May 2013 15:14:41 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

    > W takim razie C++ to Nothrop Grunnman B-2 Spirit. NMSP, żadnych flame'ów

    Masz na mysli to, ze nie da sie nim jezdzic, bardzo duzo pali, wymaga
    wieloletniego szkolenia, by w ogole wystartowac, jest kosztownmy w
    utrzymaniu i nadaje sie tylko do jednego celu?
    No moze i tak byc :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K