  • 31. Data: 2011-12-13 22:24:27
    Temat: Re: Wycieczka na HD
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-12-13 23:20, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "Kuczu"<q...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > ju? mi troche pad?y, dlatego mam motokoc.
    > http://moto.arbiter.pl/zdjecie/17805.Ocieplenie.na.s
    kuter

    > Odk?d jezdze z nim, zimno i wiatr nie oddzia?uj? na kolana

    koc, mufki, szyby, manetki itp. To powoli prowadzi do zbudowania kabiny.
    Albo rozejrzyj sie za skuterem kabinowym albo porzuc to hobby :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 32. Data: 2011-12-13 22:28:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-13, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > koc, mufki, szyby, manetki itp. To powoli prowadzi do zbudowania kabiny.
    > Albo rozejrzyj sie za skuterem kabinowym albo porzuc to hobby :)

    Taki jeden sprecla ma i wszyscy sie z niego smiejom. Niedojrz, ze
    skuter, to jeszcze z dachem i wycieraczka, juz nie mowiac o tym, ze BMW...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2011-12-13 22:35:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-13, marider <2...@g...pl> wrote:

    > To ten by Ci sie spodobal - 187dB ;)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=rCDXH2nMCyk

    A nic pincet? Watpie zeby tyle bylo.
    http://www.youtube.com/watch?v=2iB9U30qUak to pewnie ma ze 130 a slychac
    z 4 kilometrow, po 25 minutach nie slychac swoich mysli ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2011-12-13 22:37:42
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > koc, mufki, szyby, manetki itp. To powoli prowadzi do zbudowania kabiny.
    > Albo rozejrzyj sie za skuterem kabinowym albo porzuc to hobby :)

    troche jest tak, że to kabina. Ale jeździ się dobrze w każdą pogodę. mogę
    jechać w 0 stopni i właściwie im dłużej jadę tym mi cieplej (ogrzane ręce i
    z chłodnicy wieje na nogi).

    Zimno tylko troche w stopy ale problem zapewne rozwiązałyby buty wyższe.

    Ogólnie przy temperaturze 0 stopni mozna moim skuterem wsyskoczyć na miasto
    w zwyklym ubraniu i nie zmarznać.

  • 35. Data: 2011-12-13 22:44:12
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "marider" <2...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To ten by Ci sie spodobal - 187dB ;)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=rCDXH2nMCyk

    głośne wydechy są dla małych fiutków.

    Jako fizyk nie powinieneś pisać o hałasie 187dB

  • 36. Data: 2011-12-14 05:19:19
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-12-13 23:21, marider pisze:

    > To ten by Ci sie spodobal - 187dB ;)

    Cos Ci sie cyferki jebli chyba.

  • 37. Data: 2011-12-14 06:36:13
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    marider <2...@g...pl> napisała rzekomo
    > To ten by Ci sie spodobal - 187dB ;)
    > http://www.youtube.com/watch?v=rCDXH2nMCyk
    > Pzdr
    > PS: a z kolanami to racja, nie tylko przez slepe babki padaja ;)

    Za wiki:

    Wartości tu podane należy traktować jako orientacyjne i przybliżone. Ponadto
    w otwartej przestrzeni natężenie dźwięku ze źródła punktowego maleje z
    kwadratem odległości, dlatego podane wartości dotyczą poziomu natężenia w
    pobliżu źródła dźwięku w standardowej (typowej odległości) lub minimalnej ze
    względu na bezpieczeństwo słuchacza.

    10 dB - szmer liści przy łagodnym wietrze
    20 dB - szept
    30 dB - bardzo spokojna ulica bez ruchu kołowego
    40 dB - szmery w mieszkaniu, darcie papieru
    50 dB - szum w biurach
    60 dB-90 dB - odkurzacz
    70 dB - wnętrze głośnej restauracji
    80 dB - głośna muzyka w pomieszczeniach, klakson
    100 dB - motocykl bez tłumika
    120 dB - wirnik helikoptera w odległości 5 m
    160 dB - wybuch petardy
    190 dB - prom kosmiczny
    220 dB - bomba atomowa
    300- 350(?) dB (huk był słyszalny z odległości 5000 km) - wybuch wulkanu
    Krakatau - prawdopodobnie najgłośniejszy w historii wyemitowany dźwięk na
    Ziemi

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 38. Data: 2011-12-14 08:58:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-14 07:36, Jasio pisze:

> [...]
    > 300- 350(?) dB (huk był słyszalny z odległości 5000 km) - wybuch wulkanu
    > Krakatau - prawdopodobnie najgłośniejszy w historii wyemitowany dźwięk

    Jako akustyk wtrącę trzy grosze:
    80 dB to poziom natężenia KOMFORTOWY dla słuchacza. Gdy regulujemy sobie
    muzykę, to optymalne odczucia uzyskamy właśnie około 80 dB - nie będzie
    się wydawać ani za cicho, ani za głośno.

    Poziomy z tabeli powyżej wydają się być mierzone w różnych
    odległościach. Klakson 80 db? Zapewne w odległości kilkudziesięciu
    metrów. Petarda 160 dB? Zapewne w odl. 1 m.

    120 dB to próg graniczny dla człowieka - próg bólu.
    200 dB to poziom natężenia, przy którym amplituda ciśnienia jest
    wielkości ciśnienia atmosferycznego! To oczywiście musi być zabójcze dla
    ucha.

    Policzyłem tu kiedyś, że głośny wydech Kucza jest słyszalny z odległości
    300m identycznie, co dopuszczalny wydech z odległości 10m.

  • 39. Data: 2011-12-14 09:46:05
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-12-14 09:58, Marcin N pisze:
    > W dniu 2011-12-14 07:36, Jasio pisze:

    > Policzyłem tu kiedyś, że głośny wydech Kucza jest słyszalny z odległości
    > 300m identycznie, co dopuszczalny wydech z odległości 10m.

    Policz sobie wydech Maridera. Bo ja ten glosny wydech sprzedalem rok
    temu, meczyl mnie.

  • 40. Data: 2011-12-14 10:16:33
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-13 22:35, Arbiter pisze:

    > Mówi ze kiedys za młodu przejechał ze 200 tyś na motocyklach.
    > Pokazał swoje ręce. Każdy palec w inną stronę. Mówi że od motocykla.

    Henryk VIII Tudor tez musial jezdzic motorem bo tez mial podagre! :)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.