eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWycinak do zwykłej stali a nierdzewka › Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.dns-netz.com!ne
    ws.freedyn.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH
    !peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neos
    trada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <8...@g...com>
    <q96veb$sf0$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <3...@g...com>
    <3...@g...com>
    <a...@g...com>
    <7...@g...com>
    <4...@g...com>
    <m...@4...net>
    <f...@g...com>
    <1fwrkorjqi3s1$.wery23uw358b.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <r6an5mxi5gdm$.prtg3kxtq9bw$.dlg@40tude.net>
    <o9NzE.118370$Kf5.111204@fx14.ams1>
    <6...@g...com>
    <11gwoz636gs2r.s3omf5bd1ad1$.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    In-Reply-To: <8...@g...com>
    Subject: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    Date: Mon, 6 May 2019 12:41:00 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 82
    Message-ID: <5cd00fba$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.156.67
    X-Trace: 1557139386 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 477 83.26.156.67:57416
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5488
    X-Received-Body-CRC: 2359480615
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42563
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8a102fe2-a8f9-43c2-a40a-8f7a08000097@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 14:40:33 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:
    > Dnia Sun, 5 May 2019 20:10:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    > napisał(a):
    > > W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 11:41:25 UTC+9 użytkownik Marcin
    > > Debowski napisał:
    > >> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > >>> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i
    > >>> dobrze
    > >>> byloby to przetestowac w praktyce.
    > >>> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
    > >>
    > >> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
    > >
    >> > Spoko, znam inwestycje rzędu 300 milionów dolarów w laboratorium
    >> > badające urządzenia do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają
    >> > zwykle control room bardziej wypasiony niż dziesięcioletnie
    >> > (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z materiałów
    >> > których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na
    >> > światowych rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej
    >> > ucieczki.
    >
    >> Ano wlasnie - jak sie kazdy ulamek % sprawnosci turbiny liczy, to
    >> nie
    >> ma innego wyjscia.
    >
    >> Tylko gdzie taki Dolmel mial swoj lab ?
    >> A gdzie ma np Siemens ?
    >> Czy RR, jesli mowisz, ze robia turbiny parowe.

    >Ja Ci podaję adres koreańskiej agencji badającej to o co pytasz,
    >a Ty mówisz że to zły adres.

    Baza lotnicza ? Badaja silniki lotnicze, czy turbiny parowe ?

    >To co, mam teraz szukać gdzie inni mają swoje laby?

    Wystarczy jeden przyklad. Moze byc koreanski producent turbin ...
    parowych.

    Ale ... jesli jest taka państwowa agencja ... czyzby producenci nie
    mieli wlasnych labów ?

    Siemens to akurat podejrzewam, ze ma gdzies testową elektrownie, i
    moze sobie sprawdzic. Duza firma.
    A mniejsze ?

    P.S. The sale is part of Rolls Royce's plan to withdraw from the steam
    turbine business.
    https://www.modernpowersystems.com/news/newsrolls-ro
    yce-sells-allen-steam-turbines

    To bylo 20 lat temu ... juz wtedy ocenili, ze kilogram turbiny parowej
    za malo kosztuje, i wiecej zarobia na turbinach gazowych ? :-)

    PPS. Z tego co widze, to na statkach turbiny parowe ciagle sie
    zdarzaja. W tym np tych do przewozu LNG.
    Czyzby nie udalo sie zasilic okretowych diesli metanem, a kociol moze
    byc opalany byle czym ?
    A turbiny gazowe na statkach niepopularne ?


    PPPS. w firmie zle sie dzieje, czy na odwrot - dobrze
    https://www.rp.pl/Lotnictwo/190509768-Rolls-Royce-za
    panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html

    "Firma z Derby dokonała już w bilansie odpisu 790 mln funtów (1mld
    dolarów) na wymianę szybciej korodujących lub pękających łopatek
    turbiny w tych samolotach. Teraz ogłosiła, że koszt likwidacji tego
    problemu mieści się we wcześniejszym oszacowaniu. Reszta biznesu
    odbywa się normalnie, więc RR jest pewien, że osiągnie w całym roku
    zysk operacyjny i przepływy wolnej gotówki 700 mln funtów (913 mln
    dolarów), plus minus o 100 mln.

    Na początku tygodnia rząd zawiesił Rolls-Royce w programie szybkiego
    regulowania płatności (PPC), który wymaga od jego sygnatariuszy
    regulowania przynajmniej 95 proc. faktur dostawców w ciągu 60 dni "

    O co chodzi z tymi łopatkami - czemu koroduja/pekaja ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: