  • Data: 2018-11-09 09:54:53
    Temat: Re: Wyczynowe ferryty
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > To, że nie mamy rdzeni planarnych jest dość oczywiste - nie mamy dla
    nich zastosowania.

    Z mojego punktu widzenia macie, trochę ich nakupiłem do eksperymentów.
    Tylko bardziej stawiałem na różnorodność niż na duże ilości jednego.
    Niestety materiały macie mainstreamowe, ale powody tego są jasne i
    reklamacji nie zgłaszam. Przy czym nieprawdą jest, że sprzedajecie
    tylko leżaki magazynowe, sporo dziwności mi w ostatnich latach
    sprowadziliście na specjalne zamówienie.

    > Uprzedzam, że zostało ich bardzo mało.

    "Sample" interesujących mnie kształtek już mam, a w ferryty zaopatruję
    się głównie w Mouserze właśnie z powodu dostępności materiałów z górnej
    półki. U Was kupuję rdzenie proszkowe i druty, bo macie ich niespotykany
    wybór i dobre ceny. Oraz szlifierkę do ferrytów. :-)

    > Wiem, że jesteś odważnym człowiekiem i podejmujesz ciekawe wyzwania
    > ale nie widzę sensu w tym projekcie.

    Dziękuję za miłe słowo, ale zamieszczony rysunek miał Ci dać
    wyobrażenie o docelowej strukturze mechanicznej, a nie o projekcie.
    Nie buduję opisanego tam forwarda w oparciu o zintegrowane elementy
    magnetyczne. Co do sensowności zaproponowanego rozwiązania sam mam
    wątpliwości, bo rdzenie HiFlux z grupy HF-106xxx z powodzeniem
    sobie poradzą w buck-boostach pracujących w głębokim CCM. Tylko
    na nich się nie da nawijać blachą, druty (stąd i cała cewka)
    byłyby bardzo grube, a profil 5x1 miałby 2 miliomy, co jest
    zdecydowanie za dużo. Planary z automatu dają mi płaskość, przy
    całej upierdliwości związanej z ich uzwajaniem i katastrofalnym
    kształtem krzywej nasycenia ferrytów z grupy 3C. Wszystko jest
    na styk i dlatego widzę różnicę między BSat 330mT i 370mT.

    Druga sprawa to to, że to nie do końca jest projekt, prototyp
    mi działa (na induktorach "dyskretnych"), ale odbiega od wyobrażeń.
    Pierwszy krok w kierunku integracji magnetycznej został zrobiony,
    transformator zintegrowany z elementem rezonansowym też mi działa
    poprawnie. Wymyślenie konstrukcji o indukcyjności magnesującej 200uH
    i indukcyjności rozproszenia aż 17uH to była wspaniała zabawa.
    Jazda z deltaB w pobliżu 300mT też była fajna i tu planary
    bezlitośnie rozjeżdżają konkurencję. E43 ma Ae większe, niż ETD49,
    a Ve porównywalną z ETD39, do tego potężne boczne powierzchnie
    chłodzące. Wykorzystanie uzwojeń wtórnych jako radiatorów
    MOSFETów prostownika synchronicznego to kolejna sprawdzona
    ciekawostka. Krótko mówiąc, jestem zafascynowany planarami.

    Pozdrawiam, Piotr