    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Date: Thu, 14 Feb 2019 22:43:53 +0100

    > Napisałeś o problemach z przesuwaniem między oknami. Tak Cię zrozumiałem
    > i wychodzi na to, że inni równiez.

    Tak, zauważyłem, że inni też tak odebrali mój post. Pytanie moje było
    "co polecacie" a nie "mam problem i jak go naprawić" więc nie bardzo
    ogarniam skąd to czytanie między wierszami zamiast skupić się wprost na
    moim pytaniu :-)

    > Teraz mówisz klarownie że nie ma
    > problemu i dopiero w dalszym poscie dodałeś info o przetwarzaniu
    > (wsadowym?) zdjęć pod PS.

    No jak to? W temacie wątku otwierającego bardzo wyraźnie piszę, że
    chodzi mi o wydajny komputer pod grafikę 2D. Przetwarzanie wsadowe to
    jedna z wielu czynności - to był tylko przykład kiedy doskwiera mi
    obecna wydajność CPU. Sądziłem, że wiecie, co to jest przetwarzanie
    grafiki 2D bez konieczności robienia listy czasochłonnych operacji na
    grafice.

    Napisałem o tym, że chciałbym komputer szybszy od obecnego i żeby nie
    robił lagów przy przesuwaniu okienek. Nic więcej. Miało z tego wynikać,
    że karta graficzna w nowym sprzęcie musi temu sprostać (i być
    równocześnie cichą - jeśli da się).

    Sorki, że się tak rozpisuję na poboczny temat, ale nie rozumiem w czym
    robię błąd, ze mój post jest niezrozumiały.

    > Więc jak to jest to czekanie na PS to MZ nie warto. Zdaje się Tomasz już
    > pisał, że patrzac na passmark, zwiększenie 2x "prędkości" systemu będzie
    > kosztowało sporo. FX-8350 to cpu, który ma passmark ~9k i jeden z
    > najwyższych współczynników wydajności do ceny.

    Tak, długo wertowałem sieć zanim wyprałem optymalny procek, a potem
    optymalną płytę, której kontroler nie będzie tłumił SSD. Sporo latek
    jednak upłynęło, sprzętowcem nie jestem więc pomyślałem sobie, że pewnie
    teraz procki będą tak szybkie, że zanim komputer się włączy, to już
    wszystko za mnie zrobią :-) No i fakt, że ceny elektroniki zwykle też
    spadały...

    > Zerknij sobie tu:
    > https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
    >
    > Te ceny sa orientacyjne, czasem mozna kupić drożej lub taniej.

    Wiesz? Nie jest beznadziejnie!
    Np. AMD Ryzen Threadripper 1920X można u nas dostać za niecały 1800zł.
    To chyba najtańszy z tych wydajniejszych przynajmniej 2x.

    > Jeszcze dodam, że wcale się nie musi te 2x proporcjonalnie przekładać na
    > prędkośc przetwarzania tych zdjęć. Obrabiam dużo filmów i przeszedłem na
    > FX-8350 z FX-6100 (prawie 2x wyższy passmark). Było to rozczarowujące
    > doświadczenie.

    Wow. To bardzo smutna wiadomość. Czy zastanawiałeś się czemu tak jest?
    Chciałbym, sorki, na cudzych błędach, nie wpakować się w podobny sposób.
    Czy na 100% chodziło o procek u Ciebie? Filmy to nieco inna kategoria -
    tam liczą się transfery danych głównie. Przy fotach, to głównie
    algorytmy, FPU procka.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek