  • Data: 2019-02-28 21:54:04
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-28 o 13:21, robot pisze:

    > A to może tak. Ja wyłączam tą płynna animację. Nie mogę się przyzwyczaić
    > do tego.

    Ciekawa rzecz - nie jesteś odosobniony. Czytałem o licznych
    użytkownikach, którzy skarżą się na tę opcję. Za diabła nie ogarniam
    dlaczego :-) Dla mnie to dość naturalna funkcjonalność: im mocniej
    "rzucę" tym dalej poleci. Jak delikatnie przesunę, to zyskuję precyzję
    bo efekt nie występuje. Mogę też "złapać" przesuwający się bezwładnie
    obraz by go gwałtownie zatrzymać w dowolnym momencie i precyzyjnie
    ustawić. Po prostu bajka. Mam tablet Wacom Pro A4 a także myszką
    (Logitech M720 Triathlon) operuję. W każdym przypadku jest idealnie w
    moim odczuciu.

    Ciekaw jestem Twojej opinii dlaczego to nie jest fajne.

    > Przy zwykłym przesuwaniu, bez open gl wykorzystuje tylko jeden,
    > powtarzam: JEDEN, rdzeń.

    Ok, nie próbowałem. A już w szczególności bez wspomagania sprzętowego.
    Po to ono jest by ulżyć prockowi więc je włączam.

    > U mnie jakoś nie.
    > Tak to wygląda podczas transformacji na przykład: https://ibb.co/FgRvCdv
    >

    > Fotoszop najnowsza wersja.

    Kopara mi opadła. W ogóle to okno jest inne niż u mnie. W ogólnej
    wydajności CPU mam 1 wykres uśredniony. Jeśli chcę zobaczyć poszczególne
    rdzenie, to muszę otworzyć monitor zasobów. Jaki to Windows? 10x64?

    Miałem, w zasadzie mam nadal na 2gim kompie procek i7 lecz też nie
    widziałem takich efektów przedziwnych. Mój młody teraz eksploatuje i7-kę
    więc nie mam aktualnych obserwacji.

    > Nadal uważam, że w samym fotoszopie ogóle odczucie przyrostu wydajności
    > i płynnośći może być małe po wymianie kompa.

    Tak, właśnie widzę. Sprzętowcem nie jestem, choć złożę kompa bez
    problemu, ale nie potrafię zinterpretować zamulania takiego, jakie widzę
    u Ciebie.

    > Tu po prostu nie ma co już przyspieszać. Fotoszop nie jest wymagającym
    > programem.

    U mnie korzysta w 100% ze wszystkiego co mu dam. Czy to RAM, czy lepszy
    kontroler HD, czy procek, czy dysk SSD/HD - wszystko angażuje na maxa.
    Zwykłe ładowanie pliku do ponad 500MB/s na SSD i połowa tego na HD.
    Szczególnie od najnowszych wersji to obserwuję. Wcześniej bywało
    znacznie gorzej. A kompa mam raczej wiekowego.

    > Co oczywiscie nie znaczy, że na twoim miejscu nie wymieniałbym sprzętu.

    Ok, to zostawmy bo różnicę dostrzegam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek