  • Data: 2017-03-24 16:59:11
    Temat: Re: Wyłączenie 2G a identyfikacja modułu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    On 24/03/2017 14:27, Marek wrote:

    >Przez 2G określa się GSM na 800/900MHz. Pn zaczęło się tam robić
    >ciasno, zrobiono dodatkowe kanały na 1800/1900MHz. To umownie nazywa
    >się 2.5G bo technologia jest dokładnie taka sama jak 2G 800/900MHz

    Zaraz zaraz, o ile sie orientuje, to 3G wymaga predosci szybszych niz
    200kb/s
    https://en.wikipedia.org/wiki/3G

    A tak naprawde to mamy tu pare rzeczy pomieszane - sposob transmisji i
    warstwy wyzsze sieci.

    3G zapewniaja UMTS i EDGE. I oczywiscie pozniejsze LTE (4G). I gdzies
    tam
    Ktore nie sa kompatybilne z pierwotna transmisja GSM/TDMA.

    A z czestotliwosciami to w zasadzie nie ma nic wspolnego - Niemcy maja
    LTE na 800MHz, a kto wie czy my tez nie.

    Tak czy inaczej - nowe transmisje/modulacje sa "lepsze", operatorzy
    chetnie by na nie przeszli, ale najstarsze urzadzenia ich nie
    rozumieja.
    Byc moze da sie jakos podzielic pasmo i zostawic kilka kanalow na
    starocie ... ale jak widac nie chca.
    Ciekaw jestem - powody techniczne, czy po bardziej ekonomiczne - Intel
    tez ponoc wywalil rozkazy 8086 z nowych prockow :-)

    >Raczej nie. 3G to w wiekszości krajów 2100MHz

    Pewnie tak - jakby mial nowsze technologie, to i 2100 by mial.

    >O wyłączeniu 2.5G się na razie nie mówi.

    Ale to 2.5G to jak rozumiem GPRS zrobiony na starej transmisji TDMA
    ... to co oni chca wylaczyc ?
    Transmisje voice, czy polaczenia data modem-modem ?

    Obawiam sie, ze 2.5G zniknie razem z 2G.

    J.