  • 31. Data: 2011-11-04 10:53:52
    Temat: Re: Wy??czenie czujnika niezapi?tych pas?w
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-11-04 10:47, MZ pisze:
    > No nie do końca. Problemem nie są sytuacje skrajne, tylko pośrednie, np.
    > gwałtowniejsze przyhamowanie, które spowoduje napięcie się pasa i nacisk
    > na brzuch ciężarnej.

    Jak ciężarna nie potrafi poprawnie zapiąć pasa to już jej wina. Dolna
    część pasa powinna być pod brzuchem a nie na nim, to znacznie bardziej
    wygodne zresztą.

  • 32. Data: 2011-11-04 10:59:21
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-04 10:53, Mateusz pisze:

    > Jak ciężarna nie potrafi poprawnie zapiąć pasa to już jej wina. Dolna
    > część pasa powinna być pod brzuchem a nie na nim, to znacznie bardziej
    > wygodne zresztą.

    Wiesz, ja tam w ciąży nie byłem i raczej nie będę, ale pas to nie tylko
    dolna część. Przy dużym brzuchu nie ułożysz górnej części tak, żeby nie
    naciskała. Sprawdź sobie gdzie masz nacisk jak gwałtownie spróbujesz się
    pochylić do przodu w zapiętych pasach. Dla lepszego efektu badawczego
    włóż sobie poduszkę na brzuch, a pod nią ze 3 surowe jajka:)

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 33. Data: 2011-11-04 11:01:46
    Temat: Re: Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 10:32:07 +0100, MZ napisał(a):

    > Stąd, że wyłączana jest tylko sygnalizacja, a nie oszukiwany czujnik
    > przy pasie.

    Przecież sygnalizacja (co przez to rozumiesz?) jest uruchamiana przez
    czujnik "przy pasie" a dokładniej w dolnej klamrze pasa.
    --
    Jacek

  • 34. Data: 2011-11-04 11:05:57
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    kogutek <s...@g...pl> napisał(a):

    > Nawet
    > jak bym miał zakaz jeżdżenia w pasach to z gumy, takiej jak do majtek tylko
    > czarnej i szerokiej, zrobił sobie imitację.

    W Brazylii, gdzie jest cieplutko,(przed ponad 20 laty) niektórzy kierowcy
    stosowali prostsze rozwiązanie - malowali sobie pasy na gołym ciele.

  • 35. Data: 2011-11-04 11:06:21
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-11-04 10:59, MZ pisze:
> [...]
    > pochylić do przodu w zapiętych pasach. Dla lepszego efektu badawczego
    > włóż sobie poduszkę na brzuch, a pod nią ze 3 surowe jajka:)

    Szkoda jajek ;) są też adaptery dla osób w ciąży:
    http://www.clippasafe.pl/index.php?zone=podroze
    moze to jest jakieś lepsze rozwiązanie jak kogoś męczą pasy.

  • 36. Data: 2011-11-04 11:06:39
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Przecież sygnalizacja (co przez to rozumiesz?) jest uruchamiana przez
    > czujnik "przy pasie" a dokładniej w dolnej klamrze pasa.
    No i? Czujnik w klamrze pasa nadal podaje sygnał "nie zapięty pas" ale
    komputer po wykonaniu tej sekwencji nie uruchamia kontrolki alarmowej na
    desce i beepera (nie miga czerwona ikonka, nie słychać dźwięku "bing
    bing"). Czego jeszcze nie rozumiesz?

  • 37. Data: 2011-11-04 11:14:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MZ,

    Friday, November 4, 2011, 10:59:21 AM, you wrote:

> [...]
    > pochylić do przodu w zapiętych pasach. Dla lepszego efektu badawczego
    > włóż sobie poduszkę na brzuch, a pod nią ze 3 surowe jajka:)

    Krótko - mylisz się. Da się pas założyć w sposób nie szkodzący
    ciężarnej a przeciążenia, przy których pas mógłby zaszkodzić bez pasa
    doprowadziłyby do pewnej śmierci lub co najmniej bardzo ciężkich
    obrażen z pewną utratą ciąży.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 38. Data: 2011-11-04 11:26:17
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nie musisz wierzyć, możesz sprawdzić ..;) W Fordach (Focus, Mondeo) ten
    > system tak jest rozwiązany. Tą wiedzą kiedyś się ze mną podzielił
    > mechanik z ASO podczas przeglądu, bardziej udokumentowanej nie mam
    > (focusklubpolska.pl i elektroda.pl to tylko fora, mimo że tam temat się
    > pojawia i ludzie potwierdzają że tak jest). Możliwe że w innych markach
    > może być inaczej. W Astrze znajomego odpaliły wszystkie poduszki,
    > również przy fotelu pasażera na którym nikt nie siedział.

    To nie sa wiarygodne informacje. Mechanicy sami dobrze nie wiedza i zdania
    sa podzielone, ale powinienem dzisiaj wiedziec jak jest w obecnie
    produkowanych porsche, bo mechanicy z ASO tez nie sa pewni i musza sprawdzic
    czy czujnik napinaczy jest zintegrowany z poduszka.
    Rzetelnych informacji to bym raczej szukal w jakichs dyrektywach EU.

    sz.

  • 39. Data: 2011-11-04 11:39:03
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W Brazylii, gdzie jest cieplutko,(przed ponad 20 laty) niektórzy kierowcy
    > stosowali prostsze rozwiązanie - malowali sobie pasy na gołym ciele.

    we wloszech popularne byly koszulki z nadrukiem/naszytym pasem

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 40. Data: 2011-11-04 14:02:37
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "szufla" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Zle mnie zrozumiales, mialem na mysli zdolnosci manualne.

    > Nie uzbraja poduszki tak ? Wymysliles to, czy jestes w stanie poprzec to
    > dowodami, daj jakies linki do oficjalnych materialow na ten temat bo jakos
    > nie chce mi sie wierzyc.

    W toyocie też jest kombinacja. Wyłącza tylko biper ale kontrolka na desce
    miga. Czy uzbraja poduszke to nie wiem.