    Subject: Re: Wyłącznik timer o pracy cyklicznej
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Mon, 20 Mar 2017 20:36:33 +0100

    W dniu 2017-03-20 o 20:02, Andrzej S pisze:
    > Programuje sie to nie az tak latwo, ale dasz rade

    Nie wyobrażam sobie łatwiejszego sposobu, przynajmniej biorąc pod uwagę
    naturalne ograniczenia takiego, wszak prostego, urządzenia...

    > (Dziwną funkcją jest jakby negacja programu: wylacza gdy mial wlaczyc
    > i odwrotnie)

    A z tym, to nie spotkałem się nigdy. Może masz za słabe pingle, i nie
    zauważasz, że jest tam "on", oraz "off" zaznaczone wyraźnie?

    > Chcesz zalaczac co godzine, wiec zabraknie programów na 4 godziny.

    Można w takim razie użyć... dwóch takich! No ale, że można spowodować
    konflikt fazy, z kontrfazą, to trzeba mieć pełną wiedzę, o tym, jak tego
    uniknąć. Oraz pewność, że ktoś, kto takiej wiedzy nie ma - nie będzie
    przekładał tyczek. Czy mam szczegółowo opisać, jak połączyć dwa takie
    zegary, aby mieć w sumie 40 włączeń/wyłączeń?

    > Ze zdumieniem odkrylem, ze po zimie pamieta swój program, choc lezal
    > w szufladzie. Wiec raz zaprogramujesz i na zawsze zapomnisz.

    Tam jest mały akumulatorek, a wieczny on nie jest. Żywotność, jaką
    zaobserwowałem w jednym przypadku, to jakieś 8 lat. Są takie aku do
    nabycia na Allegro, więc warto wybrać dostawcę timera, który sprzedaje
    też owe aku, i od razu zaopatrzyć się na zapas.

    > W dzialaniu jest bardzo pewny.

    Dopóki działa aku... ;-) Pod tym względem te ząbkowane są nieco inne w
    użyciu, bo np. gdy jest zanik prądu, to się zatrzymują, i gubią czas.
    Wszak ruszą dopiero, gdy znów elektrownia puści prąd.