    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wymiana monitora - warto?
    <8mv%D.25041$3F1.16690@fx17.ams1> <5c3ee42c$0$3522$426a74cc@news.free.fr>
    <pkv0E.31876$ON1.6510@fx20.ams1> <5c42e4b7$0$31402$426a74cc@news.free.fr>
    Date: Sun, 20 Jan 2019 03:05:42 GMT

    On 2019-01-19, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > W dalszym ciągu postulujesz iż można mieć zainteresowania (do tego "takie
    > prawdziwe"), ale z którymi, z braku czasu, człowiek absolutnie nic nie
    > robi. No ok, niech ci będzie. Ja np. w taki sposób interesuję sie
    > łyżwiarstwem. W zeszłym roku nawet obejrzałem na youtubie wideo z
    > zawodów. Ale czy uczciwie mogę powiedzieć że łyżwiarstwo to moja pasja?
    > Niespecjalnie. Gdyby była, to wygospodarowałbym czas kosztem czegoś
    > innego i bywał 3x w tygodniu na lodowisku.

    To wez np. cos takiego, w pewnym aspekcie blisko niektórych obszarów
    mojej pracy, jak nauki sledcze (forensic science) z dziedziny
    materiałów. Jakbyś chciał taka pasje realizować w domu? Mnie to bardzo
    interesuje i na szczęście mam jak się cześciowo zaspokoić :), a
    hobbystycznie to (m.in.) administruję serwerami. Ale jakby było
    odwrotnie i zostałbym sys adminem? Kupię se te wszystkie mikroskopy
    elektronowe, sił atomowych, xps'y, furierowskie spektrometry i inne
    zabawki o cenach 5-6 cyfrowych?

    > Mowa była o programowaniu. Tutaj akurat żadnych barier w obecnych czasach
    > nie ma. Co innego 30 lat temu - wtedy mieć komputer to było nie lada co,
    > ale nawet jeśli już się miało to co z tego, skoro nie było dostępu do
    > wiedzy... Ja uczyłem się programować na tym co było, tj. na podręczniku
    > od Atari XL800 który ojciec kolegi przywiózł z NRD :) Dziś wszystko jest
    > w zasięgu ręki, wystarczy chcieć.

    Chodzi z grubsza o to, że nawet jak Cię coś naprawdę interesuje, tak że
    mogłoby zostać prawdziwą zawodową pasja, to zasoby i możliwości aby to
    realizować są ograniczone. Bo przeceiż sam fakt, że jestem pi razy drzwi
    na bieżąco z co bardziej popularnymi dziurami i wiem co i jak się robi
    aby się włamac tu czy tam, to już realizuję takie hobby jak informatyka
    śledcza. To wymaga właśnie kupy czasu, śledzenia, drązaenia. Doby i sił
    na to mało. A przeciez sprzęt mam.

    Po prostu, nie do końca się zgodzę, że jak sobie "z" wybrał DTP na jakimś
    etapie życia, bo np. musiał zapewnić byt rodzinie, to automatycznie
    oznacza, że programowanie nie było(by) jego pasją w nieco bardziej
    sprzyjających warunkach.

    --
    Marcin