    From: "abn140" <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana oleju
    Date: Thu, 17 Apr 2014 17:06:28 +0100

    > Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
    > olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
    > obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
    > wymieniany.
    jak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany
    jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-)
    ale zakladam pomylke.
    co do oleju to syntetyk.
    zawsze.
    ja zalalem:
    golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik
    kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk.,
    oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie
    okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
    drugi przypadek co to niby sie nie powinno
    mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne
    co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
    wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic.
    tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....