    Subject: Re: Wypadek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Akarm <a...@w...pl>
    Date: Sun, 29 May 2016 14:16:04 +0200

    W dniu 2016-05-29 o 13:12, Shrek pisze:
    > po prostu jak każdy popełnia błędy.

    Nie powinno się równać małych błędów z groźnymi wykroczeniami.
    Na pewno zwykłym błędem nie jest wyprzedzanie w miejscach zabronionych
    oraz na trzeciego. To jest robione z premedytacja i za takie stwarzanie
    śmiertelnego zagrożenia powinna być bardzo wysoka kara. Natychmiastowa,
    nieuchronna i bez żadnego wyjątku.

    > Dopóki "nic się nie stało" to mandat
    > 500PLN i 10 punktów jest właściwą karą - na tyle uciążliwą, żeby
    > zapamiętać i wyciągniąć wioski.

    Kilkusetzłotowe mandaty nie robią specjalnego wrażenia. Przecież sprawca
    tego wypadku już trochę ich zaliczył i niczego go to nie nauczyło. Takie
    zachowania muszą być traktowane odpowiednio surowo. To nie jest jakieś
    tam przekroczenie prędkości. To jest stwarzanie śmiertelnego zagrożenia!

    > skoro większości uchodzi bezkarnie,

    I to jest właśnie nienormalne. Policja woli strzelać z radaru na pustych
    wielopasmówkach, niż zająć się pilnowaniem bezpieczeństwa na drogach.
    Kiedyś w telewizji widziałem program "Drogówka", gdzie policjanci
    ścigali kierowcę wyprzedzającego na podwójnej, pod górę, na
    skrzyżowaniach i przejściach. Ukarali go mandatem za przekroczenie
    prędkości. Te wszystkie groźne wykroczenia, za które powinni mu
    bezwarunkowo i natychmiast zabrać prawo jazdy, były tylko dodatkowym
    argumentem przeciw darowaniu mandatu.

    > BTW - też mi się zdarza robić głupie rzeczy na drodze (raczej nie
    > specjalnie) - tobie nie?

    Głupie? Może tak...
    Zagrażające czyjemuś życiu? Nigdy.
    Nigdy nie wyprzedzałem w miejscach zabronionych. Nigdy nie wyprzedzałem,
    jeśli nie miałem dostatecznej widoczności i pewności, nigdy nie omijałem
    na przejściu dla pieszych.
    Jedyne wykroczenia jakie popełniam, to przekraczanie dozwolonej
    prędkości, za wyjątkiem ograniczenia do 30 czy 40 km/godz.

    > rondo jakieś pojebane,

    Nie ma czegoś takiego. Każde rondo jest skrzyżowaniem ułatwiającym
    bezpieczny, bezkolizyjny przejazd. Dzięki rondom większość gamoni może
    skręcić na skrzyżowaniu w lewo.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl