eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku? › Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
  • Data: 2014-10-22 16:14:00
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Oct 2014, anacron wrote:

> [...]

    Zgoda.

    Oznacza, że sąd nie mógł Cię ukarać.
    Ale powodem może np. być zasada iż "wątpliwości rozstrzyga
    się na korzyść oskarżonego", która dotyczy postępowania karnego.
    Masz w "cywilnym" gdzieś podobne zastrzeżenie, jak w KK?
    BTW: fakt odrębnego powołania się na "winę" (415KC) oraz "czyn
    niedozwolony" (441KC) wzbudza wštpliwość, czy "wina w rozumieniu
    KC" jest tożsama z "winš orzeczonš wg KK".
    AFAIR z ratio legis wywodzi się, że "jak ustawodawca w tym samym
    akcie prawnym użył dwu różnych określeń, to one nie sš tożsame".

    [...]
    > A słyszałeś o czymś takim jak przedawnienie?

    Przedawnienie roszczenia o zwrot odszkodowania? ;)
    (bo skoro JUŻ wypłacili, to chyba jedyna wersja *przedawnienia*
    która pozostaje)

    pzdr, Gotfryd