-
Data: 2017-03-28 09:20:43
Temat: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 19:17:06 UTC+2 użytkownik Leszek Kowalski napisał:
> W dniu 2017-03-26 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:
>
> > A nie pompujesz opon za mocno?
> > Ze szczególnym uwzględnieniem tego, że na większości stacji benzynowych jak
> > manometr pokazuje 2.2, to w oponie jest jakieś 2.8.
> >
> > Wg. książki:
> > https://www.puretyre.co.uk/ford-mondeo-tyre-pressure
-placard-2/
> > powinieneś pompować wszystkie koła 2.2bar, chyba że masz diesla to 2.4 z
> > przodu.
>
> No dziś sprawdziłem na Orlenie i było 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziłem
> za pomocą takiego przyrządu który znalazłem w szafie -
> http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacją i auto świat poleca),
> to okazało się, że w oponie jest ponad 2,7 atm !
>
> Upuściłem teraz do 1,9 atm (według mojego przyrządu) i wydaję się jakby
> było trochę ciszej, ale to pewnie autosugestia.
>
> Czy jak teraz pojeżdżę trochę gdy ciepło z takim obniżonym ciśnieniem
> (albo obniżę jeszcze bardziej), to opona się chociaż trochę "dotrze" i
> będzie mniej hałaśliwa, czy już nadaje się tylko na śmietnik?
>
>
Trudno powiedzieć.
Z tego co wyczytalem to ząbkowanie bierze sie z długiej i monotonnej jazdy po
autostradach/ekspresówkach.
Jak sie zrobi to tylko frezowanie pomaga. No chyba że opona nie jest kierunkowa to
można załozyc ja na druga strone i sie zetrze odwrotnie.
Jak to zimówka to nie dziwota ze tak szybko sie wyząbkowała. Zimy nie ma, jezdzi sie
po asfalcie to sie szybko wytarła i wyząbkowała.
I raczej nie jest mozliwe aby ja przełozyć bo jest kierunkowa.
Jak jest z przodu to możesz sprobować ją zetrzeć na asfalcie. Spal gume przez chwile
to ząbki powinny sie stracic. Ale metody nie testowałem, moze ktos tu doradzi jak ją
wyrównać.
Pomierz sobie ile ci bieżnika ubyło. Jesli załozysz ze opona maksymalnie zyje 6-8
sezonów to bedziesz wiedział czy sciera sie z zapasem który mozna zetrzeć czy jednak
szybciej.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.17 22:18 ąćęłńóśźż
- 28.03.17 23:22 pueblo
- 29.03.17 00:23 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=