    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 28 Mar 2017 00:20:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wyząbkowana Dębica Frigo HP2
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 19:17:06 UTC+2 użytkownik Leszek Kowalski napisał:

    > No dziś sprawdziłem na Orlenie i było 2,3 bara. Jednak gdy sprawdziłem
    > za pomocą takiego przyrządu który znalazłem w szafie -
    > http://tiny.pl/g57dz (niby z homologacją i auto świat poleca),
    > to okazało się, że w oponie jest ponad 2,7 atm !
    >
    > Upuściłem teraz do 1,9 atm (według mojego przyrządu) i wydaję się jakby
    > było trochę ciszej, ale to pewnie autosugestia.
    >
    > Czy jak teraz pojeżdżę trochę gdy ciepło z takim obniżonym ciśnieniem
    > (albo obniżę jeszcze bardziej), to opona się chociaż trochę "dotrze" i
    > będzie mniej hałaśliwa, czy już nadaje się tylko na śmietnik?

    Trudno powiedzieć.

    Z tego co wyczytalem to ząbkowanie bierze sie z długiej i monotonnej jazdy po
    autostradach/ekspresówkach.
    Jak sie zrobi to tylko frezowanie pomaga. No chyba że opona nie jest kierunkowa to
    można załozyc ja na druga strone i sie zetrze odwrotnie.

    Jak to zimówka to nie dziwota ze tak szybko sie wyząbkowała. Zimy nie ma, jezdzi sie
    po asfalcie to sie szybko wytarła i wyząbkowała.

    I raczej nie jest mozliwe aby ja przełozyć bo jest kierunkowa.

    Jak jest z przodu to możesz sprobować ją zetrzeć na asfalcie. Spal gume przez chwile
    to ząbki powinny sie stracic. Ale metody nie testowałem, moze ktos tu doradzi jak ją
    wyrównać.

    Pomierz sobie ile ci bieżnika ubyło. Jesli załozysz ze opona maksymalnie zyje 6-8
    sezonów to bedziesz wiedział czy sciera sie z zapasem który mozna zetrzeć czy jednak
    szybciej.