eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ 10w40 na 5w40 .... › Re: Z 10w40 na 5w40 ....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Date: Thu, 5 Mar 2015 13:12:37 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Lines: 38
    Message-ID: <md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl>
    References: <54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl>
    <md9g74$621$1@mx1.internetia.pl> <md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl>
    Reply-To: LordBluzg(R) <n...@s...tu>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.203.55
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1425558916 15955 78.10.203.55 (5 Mar 2015 12:35:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Mar 2015 12:35:16 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2556906
    [ ukryj nagłówki ]

    Lewis" <"lewisa[tnij] wydumał(a) w news:md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl :
    > W dniu 2015-03-05 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:
    >> Martuś wydumał(a) w news:54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl :
    >>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    >>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    >>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz
    >>> sie zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik
    >>> 3.0 benzyna
    >> Zostawić 10w40.
    > A to dlaczego? Po co męczyć w miarę świeży silnik jakimś półsyntetycznym
    > gniotem?

    (zakładajac prawdę)200tys to wmiarę świeży silnik?

    > Już chyba wiem skąd te problemy z silnikami w saabach. Lać gęste mineralne
    > gówno bo nie wiadomo co było wcześniej.

    Jesli nic się specjalnego nie dzieje, pozostawić. Własnie ostatnio sasiadowi
    poleciłem zmiane z 5w40 na minerał. Dotychczas lał do Renault Megane 1,4
    5w40 Elf i dolewał co 300km ok 1l. Wycieków nie było, po prostu mu "brał
    olej" szczególnie na krótkich odcinkach (gumki na uszczelniaczach). Po
    wlaniu 10w40 dolewa 1l/2000km a silnik pracuje ciszej. Przebieg 165tys.

    Wszystko zalezy jakiej generacji jest silnik (rocznik) i jaki olej
    przewidział producent i tutaj z naciskiem czy to benzyna czy diesel. W
    benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12 lat) w
    miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś sobie
    zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj raczej
    nie zmienia się gestosci oleju.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: